Nový zámek v Kostelci pod sněhovou peřinou


V našem sněhovém putování jsme od zámeckého parku v Častolovicích popojeli
asi kilometr a ocitli jsme se na Novém zámku v Kostelci nad Orlicí.

Ten z mých příspěvků také znáte, i když asi o trochu méně než Častolovice,
ale jezdíme sem každé jaro obdivovat plantáže bledulí.


Majitele zámku pana Františka Kinského mnozí z vás určitě znají
jako úžasného průvodce dokumentárním pořadem "Modrá krev".

Minulou sobotu zrovna dávaly díl o rodu Kinských, mj. i o tomto zámku.
I když už jsem ho jednou viděla, ráda jsem se na něj znovu podívala.
Opakují ho zítra, tj. v pátek 22. 1. v 16.45 hod na ČT2,
určitě stojí za podívaní v jakém stavu byl zámek otci Františka Kinského vrácen
a jaké úsilí věnoval tomu, aby zámek opravil do současné podoby.








Pohled do údolí, které bude v březnu také bílé, ale tentokrát květy tisíce bledulí.





To není ještě z putování za památkami a sněhem vše,
příště vyjdeme po schodech až skoro do nebe.

Mějte poklidné víkendové dny !
 

Komentáře

  1. Jituško, další místo, kam jedu ráda kdykoli. Viděla jsem na FB zasněžené fotky, je to nádhera. Moc děkuji i za ty tvé. Na Modrou krev se moc ráda podívám kdykoli...
    Přeji pokud možno hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo tam hezky, potkat běžkaře přímo u zámku je vzácnost.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  2. Je to moc hezké místo. Před nějakým rokem byla na zámku výstava loutek, takže jsem prošla nejen výstavu, ale i další prostory zámku a i jeho okolí. Ale nikdy jsem tady nebyl v době bledulí. To znám jen z fotek.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to mám kousek, tak jsme tam často.
      Hezké dny !

      Vymazat
  3. Jé, Jitko Ty jsi byla u nás. V Kostelci totiž bydlím, takže zámek znám velice dobře a jsem tam každý týden. V Častolovicích taky. Takže mě to těší, že se k nám do Kostelce ráda vracíš. Jinak chválím moc hezké výšivky. A taky mám ráda králíčka Petra! S pozdravem Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdybych bydlela v Kostelci, tak jsem v parku i v Častolovicích taky každý týden. Nemám to ale daleko necelých 20 km, tak se tam několikrát do roka objevíme. Je tam moc hezky, mám to tam ráda. A děkuji za pochvalu ♥
      Hezký zbytek ledna, Jitka

      Vymazat
  4. Zasněžené fotky mají vždycky svůj půvab. Hezké dny, Jitko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou jiné, u nás v nížině vzácné.
      Měj se hezky !

      Vymazat
  5. Díky za zimní fotky. Byl jsem tady mezi svátky, když bylo jak na jaře. Zasněžený Kostelec jsem nestihnul, byli jsem "pozitivní" :-). Ale na bledulky a talovíny se už moc těšíme!
    Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My tam byli na Nový rok, to tam bylo také jaro. Na bledule určitě vyrazíme.
      Pozitivní, snad to proběhlo v klidu a bez vážných komplikací.

      Vymazat
  6. Trochu mi připomíná zámek v Nových Hradech, kde to máme moc rádi. Navíc tam mají taky skvělou kavárnu, podobně jako v Kostelci. Na kávu si potrpíme, teď jsme vybírali i různé profi kávovary, když bylo všechno zavřené a my nemohli chodit na pravidelné sobotní kafe do naší oblíbené kavárny. :) Nicméně díky za tip, určitě se tam podíváme, až budeme někde poblíž. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci