Novoroční zámecký park

 


Včerejší odpoledne jsem si udělali radost 
a navštívili jsme moje milované Častolovice.

Sice to na fotkách není až tak vidět, ale tento nápad mělo hodně lidí,
hlavně rodiny s malými dětmi.


Bylo krásně, ranní jinovatka je ještě sem tam znát,
chvilku vykukovalo i sluníčko.


Zimní atmosféře chyběl sníh.
Před lety jsme tady zažili pravou zimu se sněhem a mrazem, tehdy bylo -10 stupňů.
Pamatuji jak jsme vymrzli, ale ten zážitek za to stál.



Letošní zážitek byl jiný, ale na pohled moc hezký.

Pávy v zámecké zahradě potkáte nejčastěji v minizoo a u zámku.
Sedět na zábradlí vyvýšené terasy jsem je ještě neviděla.
Elegance s korunkou je hodna vznešeného posezení
na kovaném zábradlí.


Jeden seděl ještě výš, přímo na terase a ani se nebál.




V ohradě na  nás čekal vůdce stáda a byl pohoštěn kaštany,
které pro něho každý podzim sbíráme.
 
Odměnou nám bylo, že jsem si ho  mohli přes ohradu pohladit.



Spolu s dybovského jeleny je ve výběhu stádo bílých daňků
a jejich koloušci jsou roztomilost sama.



Pomalu končí první letošní den ...



Ještě malé ohlédnutí za letošními zámeckými vánocemi
a realita všedních dnů pro mnoho z nás brzy nastane.



Přeji vám klidný první letošní víkend !

Komentáře

  1. Krásné místo. V Častolovicích jsem nikdy nebyla.

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko, krásná procházka, v Častolovicích jsem nikdy nebyla a tak obdivuji zámek i park z Tvých fotek.
    Přeji pohodový víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až někdy budeš mít cestu do našeho kraje, určitě se tam zastav, stojí to za to.

      Vymazat
  3. Jitko, ani já jsem tam u vás nikdy nebyla. Fotky jsou překrásné a jelení a daňci úžasní. Zažila jsem je v zámeckém parku v Blatné a dodnes na to vzpomínám.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V zimě jezdíme za nimi s kaštany, jsou krotcí a postávají u ohrady. Některé si můžeš i pohladit, hlavně vůdce stáda dybovských jelenů, ten se nechá vždycky, laně a koloušci jsou plašší. Pro mě je to vždycky krásný zážitek.
      Krásné lednové dny !

      Vymazat
  4. Na zámku v Častolovicích jsem byla letos v létě. Tvé fotky mi připomněly jak je tam krásně. Moc se mi tam líbilo. Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V létě je to samý květ růže a levandule, to tam miluju. Hlavně na nádvoří to má úžasné kouzlo, vydržela bych tam celý den i večer.

      Vymazat
  5. Vaše každoroční procházka se opět vydařila. Jak jinak, na tak krásném místě. Taky bych tam chtěla zajet, stejně jako ty se tam moc ráda vracím...
    Jituško, přeji příjemné i všední dny. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příště pojedeme k sousednímu zámku v Kostelci na bledule. Loni jsme tam byly 29. února, to uteče hodně rychle.
      Měj pohodové dny !

      Vymazat
  6. Alespoň jedna jistota, krása parku, do nadcházejícího roku❣️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je opravdu sázka na jistotu, tam je vždycky kouzelně !

      Vymazat
  7. Také se mi na tomto zámku moc líbilo, ale když se zamyslím, už je to také pár let. Krásný nový rok.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je tam co obdivovat a nádherné prostředí k tomu.
      Hezké lednové dny !

      Vymazat
  8. V zahradách má paní hraběnka snad největší sbírku růží ... a tak by stálo za to se podívat , jak je má zazimované :-))) určitě zajímavá procházka . Vše nej do nového roku !!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sbírka růží je opravdu úchvatná, když kvetou je to zážitek.
      Zazimované nebyly, to bych si určitě všimla. Buď počítají s tím, že zimy jsou mírné a nebo jsou růže odolné. Jediný kdo byl zazimovaný jsou sochy andělíčků, ti byli řádně obaleni.
      Krásný nový rok !

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci