Kedlubnová polévka


Doma máme rádi zeleninové polévky.
Na jaře se nám urodilo doma hodně kedluben
 a tak jsem zapátrala,
co by se z nich dalo udělat
 a do oka mi padl recept na kedlubnovou polévku.

Jednoduchá, rychlá a ideální do horkých dnů.


Na olivovém oleji jsem opekla nakrájenou jednu cibuli 
a na malé kostičky nakrájené 2 kedlubny (cca 300 g)
asi sedm minut.

Osmahnutou zeleninu jsem zalila horkou vodou (cca 2 litry).
Přidala jsem dvě nahrubo nastrouhané brambory,
zeleninový biobujon, lehce osolila a opepřila.
Mohou se přidat i mladé jemně nakrájené
vnitřní lístky z kedlubny.

Ve 100 ml vody jsem rozmíchala 4 polévkové
lžíce rýžové mouky a za stálého míchání
jsem vlila do vroucí polévky.

Polévku jsem povařila dle potřeby,
přidala nasekané oregano ze zahrádky
a ...


... nakonec přijde "kouzelná přísada" umeocet 2 - 3 lžíce.

Umeocet je šikovný pomocník dva v jednom.
Má výraznou slano-kyselou chuť a lehce ovocné aroma.
Je to tradiční japonská specialita, která vzniká jako
vedlejší produkt při výrobě tradičního produktu švestiček umeboshi.

Pokrm okyselí a také osolí.
Hodí se do salátových zálivek,
k přípravě kulajdy, čočky a všech pokrmů,
kam potřebujeme dodat slano-kyselou chuť.

Možná ho už znáte, 
já jsem ho objevila až nyní díky této polévce.

Koupíte ho v prodejnách zdravé výživy,
ten můj je z DM drogerie.

Recept je ze staršího časopisu Apetit,
mnou mírně upravený.



Mějte hezké dny !!!
 

Komentáře

  1. Jituško, polévka vypadá skvěle. Moc se mi líbí i ten babičkovský talíř...
    U nás se taky hodně vaří zeleninové polévky, kvůli Adamovi je většinou nakonec rozmixuji na krém (cuketa, brokolice,...)
    Měj hezké dny, moc zdravím. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krémové mám také ráda, zrovna cuketovou mixuji.
      Měj hezké dny !!!

      Vymazat
  2. Podobné jednoduché zeleninové polévky máme rádi i u nás doma. Ta vaše musela být moc dobrá :) A Umeocet neznám, podívám se po něm a vyzkouším. Díky za tip :)
    Přeji prima dny, Petta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od jara jsem ji dělala mnohokrát, chutná nám.
      Pohodové letní dny !

      Vymazat
  3. Kedlubnovou polévku jsem ještě nezkoušela, ale ráda dělám pórkovou :) Ta vaše vypadá moc dobře!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dělám spoustu zeleninových polévek, pórkovou také.

      Vymazat
  4. Jitu, kedlubnovou polévku dělávám, jen kedlubnu do polévky strouhám . Umeocet neznám, díky za tip !Krásný horký letní víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě byl umeocet také novinka.
      Přeji ti klidné poslední prázdninové dny a hezký víkend !

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci