Sběratelská výzva


Se sbíráním kovových šitíček jsem začala úplně náhodou
zhruba před deseti lety, kdy jsem začala vyšívat a šít.

První můj úlovek bylo světle modré šitíčko "Hellada mýdlo"
a postupně jsem jich do dnešní doby (alespoň z mého pohledu)
sesbírala celkem dost, protože u nás se shánějí dost špatně.


Některé jsem tady na blogu už představovala.

Nejnovější jsou tyto tři.
Převládá barva červená a nově mám i zelené.
Dvě jsou s nápisy, ale nepodařilo se mi zjistit nic
o jménech na nich uvedených.


Jsou kovová, 
uvnitř ukrývají malou dřevěnou špulku s nitěmi
 a  otvor na jehly. 

Tyto "stojací" mají ještě navíc to, že se jejich kovové
tělo otáčí a vysunuje se otvorem na zadní straně pás spletených nití.





Čas na nich zanechal stopy,
 ale na to jak jsou stará, jsou stále krásná.

Jedinou péči, kterou věnuji nově příchozím šitíčkům
je to, že je jemně vyčistím a vyleštím jim kovové části
a potom už mi dělají jenom radost.



Kromě kovových šitíček
 a mám i malou sbírku starých dřevěných špulek


a  starých francouzských šitíček.


Kovová šitíčka na staré poličce mi zdobí šicí koutek.




Co přát v těchto náročných dnech ???

Hlavně duševní klid a víru, že bude lépe. 

Držte se !!!


Komentáře

  1. Jitko, taková šitíčka vidím poprvé a je to moc pěkná sbírka. A dřevěné špulky si pamatuji z mládí.
    Přeji klidné dny. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dokud jsem nekoupila to první, tak jsem také netušila, že něco takového existuje.
      Hezké dny !!!

      Vymazat
  2. Ahoj,
    to je moc pěkná sbírka, šitíčka jsou rozhodně originální a moc se mi líbí. Já mám taky několik cestovních verzí, většinou vypadají jako manikúra:-)
    Hanka z blogu ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dvě cestovní sady mám také, to je spíš minisbírka.

      Vymazat
  3. Jitko, ta sbírka k tobě přesně pasuje :). Kovová šitíčka jsem ještě nikdy neviděla, tak jsem díky tobě poznala něco nového. Špulka naopak pamatuji, ale myslím, že už žádnou nemáme ani na chalupě...
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím ... občas tady něco ze svých šicích pokladů ukazuji, mám takové věci ráda.

      Vymazat
  4. Jituško, tak to je naprosto originální sbírka, která navíc dýchá historií. Kochám se, krásná. Měj zdravý den.

    OdpovědětVymazat
  5. Jituško, byla by velká škoda, kdyby si nám svou sbírku neukázala. Šitíčka jsou kouzelná!
    Opatruj se! moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Kouzelný závan starých časů, tahle výzva má obrovský přesah v době, kdy třeba jen na procházku člověk utíká a těší se, až se nadechne.
    Skutečná krása.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem se ráda u ostatních pokochala a chvíli myslela na něco jiného než na to, co nás teď obklopuje a chrlí to na nás ze všech stran.
      Děkuji a přeji hezké dny !!

      Vymazat
  7. To je úžasná sbírka !
    Dřevěné špulky si taky pamatuji :-). Měla jsem je jako stolečky pro malé panenky a brácha z nich vyráběl pomocí gumy a kousku svíčky a myslím menší tužky nebo dřívka jakési vozidlo.
    Polička v šicím koutku nemá chybu !
    Klidné dny ve zdraví !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, dřevěné špulky mám po mé babičce a většinu mám ale koupených.

      Vymazat
  8. Nádherná sbírka, potěšila mé oko, děkuji. Já mám staré špulky a patentky, ale to není sbírka, jen památka.
    Přeji klidné dny. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pár věcí má také jako památku po babičce, většina sbírky je porůznu koupená.
      Hezké dny !

      Vymazat
  9. Zajímavá a neobvyklá sbírka, kovová šitíčka jsem ještě nikdy neviděla a ani jsem netušila, že něco takového vůbec existuje. Ale přijde mi to hrozně krásný, je super, že se takovýto kousek historie uchovává :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou to takové malé radosti, které dělají život veselejší. Jsou malinké, ale krásné ...

      Vymazat
  10. Jitko, to je nádherná sbírka. To se hned tak nevidí, vlastně kovová šitíčka jsem nikdy neviděla, špulky ano. Krásná podívaná.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, dříve než jsem objevila první, také jsem o nich netušila.
      Klidné dny !!!

      Vymazat
  11. Tak to je kouzelná sbírka. Nemůžu se vynadívat. Já si ty šitíčka taky pamatuji, ale kovová. Dřevěné si vůbec nevybavuji. Já mám jedno plastové od "soudruhů z NDR". A špulky to byla krásná věc. Mrzí mě, že jsem si nějaké neschovala. Teď mám hromadu růžových plastových a přemýšlím, co s nimi. Přeji krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  12. Teď si prohlížím tvůj krásný blog a uvědomila jsem si, že jsem špatně četla a tvoje šitíčka jsou kovová a ne dřevěná. Když se na ně dívám vidím svoji babičku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dřevěné špulky mám také spojené s babičkou. Růžové plastové také schovávám, asi jimi budu plnit sklenici na dekoraci.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci