Pohlazení duše do dalších dnů ...


Neplánovaně, ale o to radostněji, se mi v pátek třináctého března
podařilo trávit několik hodin v jižních Čechách.

Návrat po šesti letech do míst, která mám moc ráda.

České Budějovice se svým nádherným náměstím Přemysla Otakara II
pojmenovaném po zakladateli města.
Rozlohou 1,7 ha je jedním z největších
 a po náměstí ve Vysokém Mýtě (které znám velmi dobře)
je druhým největším čtvercovým náměstím v České republice.


Samsonova kašna je dominantou náměstí,
je postavená ve 20tých letech 18. století.


Andrejka se těšila jak spolu budeme hledat
bludný kámen, našla ho dřív než já.
Podle pověsti zde kdysi stál popravčí špalek.



Zámek Hluboká 

byli jsme zde mnohokrát,
ale vždy je to pro mě neopakovatelný zážitek.


Před lety jsem se kochala pohledem ze zámecké věže,
dnes jsme navštívili alespoň dolní zahradu kolem zámku.


Pohled na zámek a nikde nikdo,
to by se mi za normálních okolností vyfotit nepodařilo.



  



Zámek byl trochu jiný ...
Pokaždé jsme tady byli v létě,
 kdy stromy zakrývaly svými korunami výhledy na něj.
 



Poslední otočení, rozloučení a odcházíme z místa,
 které v těchto dnech
o to více potěšilo duši a pohladilo oči.

Věřím, že v "lepších časech" se sem ještě tento rok podíváme.



Turistické vizitky a razítka do našeho výletního deníčku,
dlouho žádná nová nebudou.

Ovečka z Hluboké bude u nás doma symbolem letošních velikonoc
a vzpomínkou na jeden z mála povedených březnových dnů.


Jižní Čechy mám ráda i pro jejich kapličky podél cest.
Tato se s námi cestou domů rozloučila ...



Přeji vám ať tento "katastrofický film", jehož jsme součástí,
přežijeme hlavně ve zdraví a ať je brzy lépe ...


Komentáře

  1. Jituško, to je momentálně jak z jiného světa! Nádhera! Moc ti to přeji, je potřeba si udělal radost, nabrat dech a sílu!
    Opatruj se, pa Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl to poslední výlet asi na hodně dlouho, užili jsme si to. Je potřeba potěšit duši do dalších dní ...¨
      Drže se, Jitka

      Vymazat
  2. Jitko, tak to jsi byla kousek od nás, bydlíme mezi Budějovicemi a Hlubokou. .o) Povedly se Ti krásné fotky. Tato místa mám moc ráda a paradoxně jsem je na blog ještě nenafotila, teda kromě různých akcí.
    Nafotit Hlubokou bez lidí je téměř nemožné, tobě se to hezky povedlo, i když tyto okolnosti jsou zvláštní. Také mám pocit, že jsme v nějakém filmu, ale ona je to realita.
    Přeji klidné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo to bydlíš v krásném kraji. Byla jsem unešena, když jsem viděla rybníky, vzpomínala jsem na Zoo Ohrada a na kopci stála Hluboká. Vše bylo tak, jak jsem měla uložené ve vzpomínkách. Moc ráda se tam vracím. Snad zase někdy až vše pomine.
      Přeji poklidné dny a ať je brzy lépe, Jitka

      Vymazat
  3. Jitko, na obou místech jsem už byla, ale je to spousta let. Tak jsem si je ráda připomněla prostřednictvím tvých fotek.
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme tam byli naposledy před 6 lety, ale byli jsme tam už před tím mnohokrát. Tak jsem si trochu připadala jako když jedu "domů".
      Přeji pohodové dny, Jitka

      Vymazat
  4. Jižní Čechy jsou krásné, jsem ráda, že právě odtud pocházím :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou opravdu nádherné, moc ráda se tam vracím.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci