Kostel Zvěstování Panny Marie


Kolem kostela Zvěstování Panny Marie v Pardubicích
občas chodím, nikdy jsem uvnitř nebyla.
Až letos ve dnech kulturního dědictví, 
které se konaly před dvěma týdny,
jsem navštívila nejen kostel,
ale i prostory pod ním.


Kostel patří mezi nejstarší stavby v Pardubicích,
 byl založen farním arcibiskupem Arnoštem z Pardubic již před rokem 1359
 a přestavěn na počátku 16. století Vilémem z Pernštejna.


Ve svém zařízení i výzdobě je velmi prostý.

Již při vstupu do něj vás však zaujmou nádherné
malby oken podle vzoru Mikoláše Alše.




Malý boční vchod ukrývá tajemství ...


... po několika schodech dojdete do krypty.
 
 Kdysi se tady pohřbívali mniši i měšťané.


Prostor spletitých uliček byl nasvícen svíčkami
a celkový dojem byl tajemně mrazivý.




Kostel se nachází kousek od Pernštýnského náměstí,
v malém parku na Komenském náměstí.
Konají se zde nedělní bohoslužby, 
krypta je přístupná pouze vyjímečně.



Přeji vám pohodový poslední zářijový svatováclavský víkend !!!

Komentáře

  1. Určitě za návštěvu kostel stál. Ta okna jsou moc hezká.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prostý, ale krásný.
      Hezký a příjemný podzim !!!

      Vymazat
  2. Jitko, v kostele jsem párkrát byl, kolem jsem šel tisíckrát, ale o kryptě ani nevim, vypadá tajemně. Dík za fotky, Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem dlouho nevěděla a chtěla jsem vidět na vlastní oči.
      Krásný a barevný podzim !!!

      Vymazat
  3. Jituško, tak pro mě je to dětství, vzpomínky na babičku. Bydlela Na Třísle. Říkala mu klášterní, protože původně patřil k minoritskému klášteru. Po zrušení hřbitova byla v místě náměstí klášterní zahrada.
    V kryptě jsem byla před hodně lety a náhodou, byla takovým skladištěm...
    Děkuji za krásné fotky a přeji pohodové dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Muselo to být kdysi hezké místo ...
      Přeji ti krásné dny !!!

      Vymazat
  4. Jituško, krásné. Já taky ráda nakouknu do krásných kostelů. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám ráda kostely a atmosféru v nich.
      Hezké podzimní dny !!!

      Vymazat
  5. Jitko, pěkný kostel, moc se mi líbí. Jednoduché tvary mají taky něco do sebe. Já v Pardubicích nikdy nebyla, tak jsem se aspoň na jednu jejich památku podívala díky tobě virtuálně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V jednoduchosti je krása. Pardubice určitě stojí za návštěvu.
      Hezké dny !!!

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci