Čas fialek


... nastává právě teď.

Fialky mám moc ráda pro jejich vůni a barvu.


Každé jaro nám kvete na skalce několik velkých
fialových "polštářů",
ale koncem léta je to plevel,
protože se množí ze semínek neuvěřitelnou rychlostí.
Proto je musím "krotit", jinak by vytlačily všechny ostatní rostliny.


Jako malá holka jsme s kamarádkou měly svoje "fialkoviště",
tak jsme říkaly fialkám, které opravdu ve velkém rostly
pod vzrostlými stromy u jednoho opuštěného domu.
Byla to zapomenutá louka pod svahem,
pro nás dvě se spoustou dobrodružství a lákadel.

Dům už dávno nestojí a ani fialky tam nekvetou,
louku zavezli nepořádkem a hlínou ...
Sousední pozemek vrátili původním majitelům.
 Bohužel dnes je tam "džungle",
jiné výstižnější slovo neznám.
Je to neudržovaný pozemek,
se spoustou náletových dřevin,
divokých ostružin, kopřiv,
v létě slimáků a obtížného hmyzu.


O fialkách si můžete spoustu zajímavého přečíst 
 v dubnovém časopisu Krásný venkov.
Třeba se dozvíte odpověď na otázku
proč s první jarní bouřkou fialky přestávají vonět.



Mějte krásné dny provoněné vůní fialek !!!


Komentáře

  1. Jituško, docela hezky jsem si teď zavzpomínala...Na zahradě jich bylo spousta, těch voňavých kytiček, co jsem mamce natrhala...
    A ty polštářky, prostě kouzelné!
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko, krásné výšivky .. krásný čas fialek ...
    už jsem to někde psala ... teď mi často zní v hlavě - mám vanu plnou fialových fialek .......
    Také přeju hezké jarní dny. Jarka

    OdpovědětVymazat
  3. Jitu,
    jé zahradu plnou fialek, to bych si také moc přála !
    My na ně jako děti chodily do stráně do lesa :-)
    Od tebe mi dělají velkou radost právě tyto vyšívané :-)
    P.S. U nás se stále marodí :-o
    Tentokrát Šíma chytil nějaký urputný bacil :-(

    OdpovědětVymazat
  4. Zauberhaft!
    Ich habe das Veilchen auch gerade gestickt :)
    Liebe Grüße
    Marion

    OdpovědětVymazat
  5. Zavoněly, až k nám:-)
    Krásně jsi je zvěčnila!

    OdpovědětVymazat
  6. Jitu, překrásnéééééééééé!Dája

    OdpovědětVymazat
  7. Jitu - to jsou krásné polštářky ✿ Nádherná práce, opravdu ✿

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci