Anglie - část druhá - Londýn

 

Londýn mýma očima, na jehož prohlídku jsme měli jenom jeden den.
 Dá se toho stihnout hodně ...
Ráda fotím v klidu, vybírám si nejlepší možné úhly pohledu.
Tady to nešlo, organizovaný výlet nedává moc šancí se někde zastavit,
dívat se a pozorovat, jak by si člověk přál ...

První zastavení Buckinghamský palác, netřeba více představovat.
Pro mě splněný sen ho vidět na vlastní oči,
i když dost z dálky, davy všude ...



Constitution Hill známá ulice, která vede k paláci,
dějiště mnoha přehlídek, zrovna jedna se tu chystala, ale byl čas jít dál...


Cesta pokračuje přes nádherný park plný zeleně a vodních ptáků. 




Pokračujeme dál kolem památníku Royal Naval Division War Memorial,
kde jsou přípravy na přehlídku.



Pohled z boku na Downing Street,
známá ulice s vládními budovami.


Jedna z první telefonních budek, kterou jsem viděla.
Skupina je za rohem, rychlá fotka, žádné kochání ...


Big Ben přezdívka pro velký zvon umístněný na severním konci
Westminsterského paláce,
ačkoliv se tento název běžně používá pro celou věž.


Westminsterské opatství,
místo korunovací, svateb a pohřbů královské rodiny.

Bohužel jsme ho viděli jenom z dálky a chvilku.
Prostranství před ním  jsem si představovala jinak,
klidnější a ne rušnou ulici plnou aut a autobusů.
,




Já, která se bojím výšek a mám z nich úzkost,
 jsem si předem objednala výhled na Londýn z London Eye.
Výška 135 m ... když jsme se tam blížili,
říkala jsem si, že to moc dobrý nápad nebyl.




Poslední ohlédnutí na Big Ben a vzhůru do oblak ...





Bylo to úžasné ...

Doporučuji všem, i když se bojíte výšek, není to taková hrůza jak jsem si představovala.
Kolo se otáčí pomalu cca 40 minut, kabinka je velká a ke sklu chodit nemusíte,
uprostřed se dá posadit na lavičky ... 




Další z mnoha telefonních budek ...



... dokonce i černé s WiFi


Míjeli jsme i mnoho poštovních schránek
v krásném starobylém stylu ...


... tato stála před kavárnou The Sherlock Holmes.


Trafalgarské náměstí s nádhernými fontánami a uměleckými díly.
Opět v rychlosti bez delšího zastavení ...


Leicester Squere rušné náměstí založené v roce 1670
s malým parkem, sochami filmových postav a biografy.

Tady jsme měli delší rozchod, konečně čas užít si ho po svém ...






Potom jsme se přiblížili metrem a kousek šli k poslednímu cíli londýnského putování ...



... a to byl Tower Bridge


s výhledem na budovy moderního Londýna.




Poslední ohlédnutí na Tower Bridge a tím londýnské putování končí ...

Tento den jsme ušli 16 km v opravdu rychlém tempu,
večer padli do postele v hotelu na okraji Londýna
a ráno jsme pokračovali směrem na západ ...

Tam bylo tempo klidnější, dost osobního volna,
kdy jsme si mohli prohlédnout to co nás zajímalo ...

Někdy příště se máte na co těšit ...



Přeji hezké slunečné dny !

Komentáře

  1. Jituško, víceméně stejnou trasu jsem si prošla v klidu a několikrát. Je to nádhera, moc ráda jsem si u tvých krásných fotek zavzpomínala.
    Přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. V Londýně jsem nebyla, takže jsem se té atmosféry města nadýchla alespoň prostřednictvím Tvých krásných fotek. Díky za ně !
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Jitko, v Londýně a okolních městech jsem byla asi před rokem a moc ráda na tu cestu vzpomínám. Díky tobě jsem si teď ty okouzlující místa tam krásně připomněla, a doufám, že bude ještě 3. část a pak 4. část. ;) Přeju krásný podzimní dny. Vivi

    OdpovědětVymazat
  4. Lezarts
    Londýn má spojený s rokem 1968 a 2 měsíčním pobytem! 2 měsíce deště, invaze spojeneckých armád do ČSSR, ale samozřejmě spousty jiných zážitků.Byla to velká škola života!!! Fotografie jsou vydařené a já mohla vidět, díky tvé dovednosti fotografa, jak se Londýn za těch 56 let změnil! Nedočkavě budu vyhlížet další reportáž!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci