14. července 1922

 


Dnes je 14. červencový den.

Mám tady malou vzpomínku na tento den, která je stará právě 100 let.

Je období první republiky, moje babičky Antonie a Božena jsou mladé ženy
a třeba by mohly řešit podobné věci, které jsou obsahem nádherného dopisu ...


Toto je ale jiný příběh, netýká se naší rodiny ... 
je to příběh Marie a Mildy ... pro mě dvou neznámých lidí.

O Mildovi se dá vyčíst z dopisu, že se narodil 8. srpna 1892
a pravděpodobně je četníkem v Bratislavě.
Dopis je určený Mařeničce, jeho milé ...


Na třech stránkách úhledně psaného dopisu
 se řeší téma Mařenčina "jiného stavu", 
problém je v tom, že nejsou manželé ...


Milda má starost co na to rodiče a jak urychlit jejich sňatek.

"Mařeničko, bude to kluk s kudrnatými vlásky a nebo děvčátko blondýnka ?"

To je věta, která vyvolá jemný úsměv na tváři ...
je cítit velkou lásku a radost ze života, který je čeká ...



Od psaní dopisu uplynulo spoustu času, mnoho růží vykvetlo a opadalo ...


Mařenka a Milda už nejsou mezi námi, 
jejich děvčátku či klukovi by bylo 99 let ...
snad žijí jejich potomci ...

Jejich osudy, jak žili, jak se jim dařilo, co je trápilo ...
to zůstane navždy zahaleno tajemstvím minulosti.


Při prvním pohledu na dopis upoutá písmo ...
úhledný rukopis, jedno písmenko jako druhé,
ozdobná velká písmena, psaní bez chyb a škrtání.

Nejzajímavější, co se písma týká, je úvodní pozdrav

 "Moje nejdrazší Mařeničko !",

krása a elegance v jednom.

Dnes se bohužel krasopis nenosí,
je rychlá doba, vše v mobilech, zkratkách ...
moc toho po nás nezůstane.

Kdo z nás by dokázal napsat tak úhledně
alespoň pár vět tohoto dopisu, já rozhodně ne ...



Ten, kdo čte můj blog hodně let zpátky, tento příběh zná.
Více o dopisu si můžete přečíst v příspěvcích:



Dlouho jsem se tady neobjevila, dala jsem si pauzu od blogu.

Žiju, tvořím, výletuji, jen to nesdílím tady.
Mám pocit, že se blogy moc nečtou a když se podívám do levého sloupku
na seznam mých oblíbených, tak jich je aktivních čím dál tím méně ...
Mnohé mnou oblíbené skončily.

Je to škoda, ale každý příspěvek dá práci a sebere čas,
který utíká snad stále rychleji a to je možná ten hlavní důvod proč mnoho blogů končí.
Mnozí přecházejí na Instagram, ale tam je jiný svět, hodně rychlý ...


Pohlednice dívky nemá s příběhem nic společného ...
Nostalgická růže "Biedermeier" vykvetla u nás doma na zahradě.



Mějte hezké léto,  odpočívejte, cestujte !

Komentáře

  1. Lezarts

    Krásný, romantický příspěvek!
    S obsahem textu na téma blog, mohu jen souhlasit!
    Přeji krásné letní dny☀️

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko, já dopis vidím poprvé, před 12 lety jsem tvůj blog ještě nečetla. To písmo je opravdu krásné a ty jsi dopis nádherně nafotila - romantické fotky krásně ladí s písmem i obsahem...

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško, moc ráda tě tady vidím! A nasadila si tedy pořádný kalibr, i když tohle slovo se k té lásce, něžnosti, eleganci a nostalgii tvého příspěvku vlastně nehodí.
    Děkuji za něj a přeji krásné letní dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji za milý nostalgický příspěvek. Život nějak neskutečně zrychluje a já si tak říkám, komu to prospěje?! Ráda se vracím ke čtení blogů, byl to moc hezký čas a pár "virtuálních" přítelkyň z něj zůstalo ♥. Mějte krásné léto, Radka

    OdpovědětVymazat
  5. Moc krásný příspěvek.
    Ano, některé blogy skončily. Ale přeci jenom stále některé přetrvávají. A to je dobře.
    A je moc dobře, že jsi se opět ozvala i Ty.
    Měj příjemné letní dny.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Jituško, nádherná vzpomínka na doby minulé! Jak vidět, doba sice zrychluje, ale některá témata jsou stále aktuální, ať již před 100 lety, tak nyní.
    Jen se někam postupně vytratila elegance, noblesa, zdvořilost, pokora, slušnost...
    Dost často mi přijde, že se do dnešní doby nehodím!
    A blogy, ano nyní jsou v popředí jiné sociální sítě, ale my jsme se díky blogům poznaly ! :-)

    Krásné léto!

    OdpovědětVymazat
  7. Jituško, ráda jsem si přečetla tvůj romantický příspěvek. Nádhera a to písmo obdivuji. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci