Dopis psaný před 88 lety

Tento dopis není rodinná památka, ale dostal se ke mě cestou náhodnou. Kolega, vášnivý sběratel známek, ho koupil i s obálkou na burze. Obálku si nechal a dopis mi dal přečíst s tím, že si ho můžu nechat. Je to už několik let a letos při probírání a uklízení skříněk, jsem ho objevila a stejně jako poprvé mě okouzlila krása písma. Dopis byl psaný před 88 lety a Mařenka a Milda už určitě nejsou na tomto světě. Mildovi bylo v té době 30 let a právě se od své milé Mařenky dozvěděl, že čekají miminko, ač zatím nejsou manželé. Možná se to v této době zdá úsměvné, jak má Milda starost, co na to páni rodiče a jaké kroky podniknout k urychlení jejich sňatku. Byla to jiná doba, z našeho pohledu klidnější, pomalejší, ale určitě ne jednoduchá.
Dopis mám schovaný jako památku na časy, kdy moji prarodiče byli v té době sice o něco mladší než Mařenka a Milda, ale tuto dobu také zažili. A taky ho opatruji proto, že krásné písmo jakým je dopis napsán, by určitě většina z nás nedokázala tak pečlivě napsat.







Komentáře

  1. Jitko, to je nádhera. Takhle psal můj dědeček. Naše sms a emaily po nás asi nezústanou...
    Krásný večer, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Jituš, to je neskutečně krásná památka na doby dávno minulé, pro nás dnes tak poetické, i když byly mnohdy asi hodně kruté. Krásný příběh, kus života...úplně jsem se zasnila...díky Helča

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Jitus,to je tedy poklad!!Pismo je opravdu krasne a obsah dojemny :)
    Hezky tyden preje Monika.

    OdpovědětVymazat
  4. AHOJTE JITUŠKO , TAK TO JE KRÁSNÝ ROMANTICKÝ POKLAD . MOC HEZKY NAFOCENÉ ,PÍSMO ÚHLEDNÉ ,ALE NEJ JE OBSAH PSANÍ . PROSTĚ KRÁSNÁ VZPOMÍNKA NA DŘÍVĚJŠÍ ČAS.
    MĚJTE HEZKÝ CELÝ DNEŠNÍ DEN .BOHDA

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Jituš,

    krásný dopis a to písmo nemá chybu. Dnes je to jiné skoro všichni píšou tiskacím a tahle krása se ztrácí. Škoda.
    Mám tu také jednu nádheru. Psal spolužák babičce písně i s notama. Jka bude chvilka, nafotím.

    Krásný den pod Kuňku
    Sabrina

    OdpovědětVymazat
  6. Aaaach, veď ty nemáš len list starý 88 rokov, ty máš krásny, skutočný príbeh spred 90tych rokov! Je nádherný...Opatruj ho s láskou ako vzácny poklad:)Krásne si ho naaranžovala a nafotila. Gabi

    OdpovědětVymazat
  7. Ahojky Jituš,

    teda, kdybych se mi dostal do rukou takový poklad, určitě by se mi zastavilo srdce, je to tak tajemné a krásné zároveň.

    Krásný den. Eva

    OdpovědětVymazat
  8. Jituš,tak tohle je tak krásně romantické.Až člověk žasne jak krásně je to napsené.
    Je tam cítit lásku a chuť do života.
    Opatrujteto jako oko v hlavě
    Krásný den,

    Marťa

    OdpovědětVymazat
  9. Jituš, to je nádherný poklad! To písmo je úžasné, vždycky obdivuju jak dříve uměli krásně psát. To dnes v době počítačů a mobilů asi málokdo umí něco napsat rukou. Já se přiznám dobrovolně a bez mučení, že když mám něco napsat rukou je to k nepřečtení a štve mne to :(
    Asi si budu muset pořídit písanky :))

    Krásný den
    Eva

    PS: máš moc krásný blog!

    OdpovědětVymazat
  10. Jitko, tak to je nádhera, já sice psát umím, ale kam se hrabu na krasopis. A příběh, moc dojemný a krásný.
    Příjemný den
    Iva

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Jitus, opravdu se vam/ti (nejak se prestavam orientovat, s kym je to jak a timto se omlouvam) podarilo najit poklad. Je to nadhera, kterou bych take opatrovala jako oko v hlave. Navic krasne vyfocene...Jana
    alohajani@blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  12. Jitko, veliká krása a poklad obrovský. Také moc krásně vyfoceno. Krásný den

    OdpovědětVymazat
  13. tak tohle je největší nádhera, jakou jsem dnes viděla... Opravdu nádhera, až mi bylo líto že si dopísek nepřečtu celý. I ty kousíčky co byli k vidění, jsem hltala :-)
    Nádhera!

    OdpovědětVymazat
  14. Všem děkuji za milé komentáře a jsem ráda, že se příběh a fotky líbily. Dlouho jsem přemýšlela jak dopis nafotit a snad se mi do fotek podařilo vnést atmosféru doby dávno minulé (tedy až na to, že jsou fotky mimo jedné barevné). Nechtěla jsem dopis vyfotit v plném obsahu, myslím že pouhé úryvku mu dávají tajemnost a romantiku.
    A ještě malá poznámka k příspěvku od Aloha přátelé - taky nevím jestli tykat nebo vykat. Většinou ostatním tykám, tak snad se na mě za to nebudou zlobit.
    Přeji všem krásné i když stále ještě upršené dny. Jitka

    OdpovědětVymazat
  15. ...ááách..kdyby se občas vrátil čas!!!....to je taková krása,že to až bere dech a já na to hledím stále dokola!!Děkuji,že jste se s námi podělila o svůj opravdický poklad!!!zdraví vás Lavender

    OdpovědětVymazat
  16. To je taková krása! Písmo malované, příběh láska sama... Jituš,moc hezky podanné a nafocené! M.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci