Perličkové ozdoby z Poniklé


Staré perličkové ozdoby máte možná doma
a opatrujete je jako památku na své předky.

V naší domácnosti se žádné takové ozdoby nedochovaly.

"Nové" perličkové ozdoby si můžete koupit 
a nebo si můžete ozdůbku sami vyrobit z Hobby setu.


Firma Rautis z Poniklé navázala na více než stoletou tradici
 a vyrábí perličkové ozdoby dodnes.
 Podařilo se jí  zachovat většinu původních pracovních postupů,
 zachránit staré formy a předlohy.


První ozdobu, kterou jsem si sama sestavila
jsem koupila před dvěma roky na zámku Hrádek u Nechanic
a druhou o něco větší a barevnější letos
na vánočních trzích na Pernštýnském náměstí v Pardubicích.


Její výroba na první pohled vypadá složitě,
ale postup je popsaný dokonale a tak jen navlékáte,
ohýbáte drátek a zase navlékáte
 a za chvíli se kocháte krásou
vyrobenou vlastní rukou.


Ozdoba, kterou jsem si sama vyrobila,
mi udělá větší radost než hotová.



Perličkové ozdoby budou letos zdobit vánoční stromeček
a třeba příští rok přibude další.


Dnes v podvečer v 17:28 začal zimní slunovrat,
sluníčko se k nám bude pomalu vracet a dny budou delší.

Krásné poslední adventní dny !!!

Komentáře

  1. Krásné ráno, Jitko! Je fajn, že se tradice znovu vrací. Ozdoba je moc hezká! Přeji krásné a pohodové Vánoce!ZaZa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám ráda, když se tradiční a krásné věci vrací.
      Přeji krásné vánoce !!!

      Vymazat
  2. Jituško děkuji za tip, ozdoby jsou nádherné a já jdu hnedka nějaké objednat😀 přeji krásné a hlavně pohodové Vánoce u stromečku
    Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letos jich měli hotových a hobby setů na vánočních trzích plný stánek. Oči mi samou krásnou přecházely. Přeji šťastný výběr !!!

      Vymazat
  3. Jitu,
    tyhle ozdoby pamatuji od mé babičky, bohužel také žádnou z nich doma nevlastním :-(
    Jsou krásné!
    Díky za tip kam a jak na ně :-)
    Šťastné a veselé !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ozdůbky jsou krásné a jemné, patří k tradičním vánocům.
      Krásné a pohodové svátky !!!

      Vymazat
  4. Dobrý den Jitko,
    ty jsou nádherné!!!Vybavilo se mi dětství,tyhle ozdoby jsme měli doma na stromečku.Za rok to taky zkusím,pokud budu mít trpělivost.
    Přeji krásné a pohodové Vánoce.
    Irena N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem mohla připomenou dětství.
      Sestavování není nic složitého.
      Krásné vánoce !!!

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci