Prodloužený víkend ...


Možná znáte obchod

ANGLICKÁ SEZÓNA

který byl dlouhá léta v Praze 
a jeho návštěva byla pro mě jako pohlazení po duši.

Mám z něho doma pár krásných věcí a také tapetu, 
která zdobí stěnu našeho obývacího pokoje.

Bude to dva roky co se majitelé rozhodli, že Prahu opustí a koupí 
starou usedlost, která bude trochu jiným obchodem, než které běžně známe.

Více si o tom můžete přečíst jejich na blogu: TADY
a stránky obchodu TADY

Je tam spousta fotek, jak stará a opuštěná usedlost
v Hobšovicích č. 11
vypadala a jak probíhala rekonstrukce.

Tuto fotku jsem si z jejich blogu vypůjčila,
tak to vypadalo původně a moje úvodní fotka je současný stav.


Měli jsem cestu při našem putování skoro kolem
 a já jsem toužila vidět naživo dům,
 který jsem znala jenom z jejich blogu.


Při vstupu do domu máte pocit, 
že se zastavil čas a vnímáte krásu kolem sebe.
Staré klenuté stropy, velké místnosti,
to vše doplňuje nábytek a bytové doplňky
ve stylu anglického venkova.



¨


A ještě pro srovnání chodba po rekonstrukci (horní fotka)
a původní stav:



Byl to pro mě krásný zážitek vidět jak majitelé
opuštěnému a zchátralému domu "vdechli nový život".
Práce je tam ještě spousta ...


Potom naše cesta pokračovala do Karlových Varů
a užili jsme si atmosféru Karlovarského festivalu.



Večerní procházka lázeňským městem byla moc fajn
a k tomu ještě koncert Pražského výběru.
Prostě to nemělo chybu.






Při zpáteční cestě jsem navštívili zámek Ploskovice.

¨

Zámek nechala vystavět jako letní rezidenci velkovévodkyně 
Anna Marie Františka Toskánská v první čtvrtině 18. století.
V 19. století se zámek stal soukromou rezidencí
císaře Ferdinanda V. Habsburského.
Zámek byl zvýšen o patro a celkově upraven.
Na jeho úpravě se velkou měrou podílel jeden z nejlepších
malířů a dekoratéru 19. století Josef Navrátil.





Detail nádherné tapety, která zdobí ložnici:


Z prodlouženého víkendu jsem si odnesli spoustu zážitků
a i když všude řádily bouře a lijáky, tak my jsme skoro vůbec nezmokli.

Mějte krásné červencové dny !!!

Komentáře

  1. Zbožňujem tvoje fotoreportáže z potuliek, aj teraz som si popásla oči :)
    m.

    OdpovědětVymazat
  2. Jitu, krásně jste si to naplánovali! Nádhera, jeden cíl hezčí než druhý, jen se kochám!
    Přeji hezké dny a moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko bylo to takové pohodové výletování, nikam jsme nespěchali.
      Hezké dny !!!

      Vymazat
  3. Anglická sezona - tak tam bych vydržela dlouho.
    Všude by se mi líbilo - co fotka to krása - díky za sdílení.
    Přeji hezké léto ☼. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Anglické sezóně bylo nádherně, bylo na co koukat a co obdivovat.

      Vymazat
  4. Návštěva anglického obchodu by asi byla hodně nebezpečná pro naši peněženku, je nádherný!
    Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásné věci tam mají a pro peněženku jsou opravdu nebezpečné.

      Vymazat
  5. Páni to je náhoda! My navštívili také Ploskovice, ale jak čtu, minuly jsme se. Zdravím Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou to náhody - skoro ve stejný čas na stejném a krásném místě. Bylo to tam moc prima.

      Vymazat
  6. Jitu,
    nádherně jste výletovali.
    Vary už jsem při festivalu viděla před dvěma lety, ale anglická sezóna - ách.
    Krásné letní dny !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo fajn zažít festivalovou atmosféru. Anglická sezóna je opravdu jedno velké ááách.
      Krásné letní dny !!!

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci