Jahody se červenají ...

měsíc červen přiletěl,

děti abecedu znají,

a Vojta stále psát by chtěl.

Červen růžemi již voní,

brzy budou prázdniny,

celý rok jsme byli hodní,

pětku neměl jediný.


Možná si mnohé z vás pamatují tuto dětskou básničku ze slabikáře - ukončovala první školní třídu. Vždycky si na ni vzpomenu v tomto období, kdy začínají zrát jahody a připomíná mi bezstarostné dětství a nadcházející prázdniny. V červnu bylo v této době ve škole už celkem volno, jezdilo se na výlety a byl ve znamení těšení se na prázdninové výlety, dovolené a dobrodružství, které jsme od prázdnin očekávaly.

Jahody u nás na zahrádce jsou v plné sklizni, stihla jsem udělat jahodovou marmeládu a marmeládu s jahodami, banány a borůvkami. Zásoby na zimu tedy máme a tak si užíváme jahodových knedlíků a zrovna zítra budu dělat dort s jahodami, který je velmi jednoduchý a chutný. Upeču do dortové formy piškot, pomažu rybízovou zavařeninou, nakrájím jahody a zaliji želatinou. Vychlazený je úžasný.

A podařilo se mi vyšít další cedulku, která tak trochu připomíná list z atlasu rostlin. Je trošku jiná než ostatní, které jsou dosud udělala.

Brzy bude jahodové období končit, ale prolíná se s obdobím třešňovým a letos se třešní opravdu urodilo až moc. Pomalu se chystám do lesa na borůvky a to bude další dobrota, kterou mám moc ráda. A taky je období levandule, které je úžasné. Letos mi kvete vloni vysetá a tak budu sušit, dělat paličky, pokusím se udělat věneček a taky nasávat jejich úžasnou vůni a barvu.



Přeji vám krásnou a pohodovu neděli i celý příští týden.


Jitka





Komentáře

  1. Jitko, tak tomu říkám pořádné jahodové pokušení! Krásné fotky, které mě ženou na zahrádku podívat se, jestli už nám taky nerostou. Až pak mi dojde, že vlastně žádnou zahrádku nemáme...;-D
    Cedulka je okouzlující!
    Príma neděli přeje Vivi

    OdpovědětVymazat
  2. JITUŠKO, OPRAVDU NEZAHÁLÍŠ. MARMELÁDU JEŠTĚ NEMÁM, ALE TAKÉ SE NA NI CHYSTÁM.
    VŠE MÁŠ MOC HEZKY NAFOCENO.
    PŘEJI POHODOVOU NEDĚLI A PŘÍJEMNÉ MLSÁNÍ.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Jitka !
    Veľmi pekne nafotené!
    Pekný zvyšok dňa!
    iveta

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné jahůdky a krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
  5. A opět originální cedulička! Krásná...zrovna včera večer jsem dělala jahodovou marmeládu :)

    OdpovědětVymazat
  6. Vyšívaná jahôdka je krásna a bude tu po celý rok...
    Pekný deň,
    Aďka

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Jituško,
    moc se mi u Tebe líbí!!
    Je tu taková pohoda...
    Tvoje cedulka je opět nádherná - ano - jako z atlasu!!
    A tohle období je moc hezké, voňavé..
    Tak si jej hezky užívej.
    Jarka

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci