Levandulové sušenky (Petits sablés a la lavande)

I když se vám možná zdá, že sušené levandulové kvítky patří spíše do prádelníku, najde jejich příjemná nasládlá vůně uplatnění také v kuchyni. Používají se například k ochucení sušenek, do dušených, opékaných nebo pečených jablek, hruškových a kdoulových kompotů, do sladkých krémů či čokolád. To je úvod tohoto receptu podle kuchařky a levandulové sušenky jsem prostě musela vyzkoušet jako velká milovnice této rostlinky.


Recept: 100 g másla a 50 g cukru krupice dáme do mixéru s kovovým nožem a mixujeme, dokud není směs světlá a nadýchaná. Přidáme 125 g hladké mouky, 1 lžíci kukuřičné mouky, 1 lžíci mletých mandlí, 1 lžičku pomerančové vody (nemám, dala jsem obyčejnou), 2 lžičky sušených levandulových květů a 1 celé vejce. Mixujeme, dokud se z těsta neutvoří koule (ta se mi neudělala, těsto bylo dost měkké). Těsto uložíme na 20 minut do chladničky (měla jsem ho tam cca 3 hodiny).


Troubu předehřejeme na 190 st. C. Plech jsem vyložila pečícím papírem Důležitá informace: studenou pracovní plochu a váleček na těsto posypeme moukou. Těsto je velmi lepivé, brala jsem ho z lednici po částech jen na vyválení a i tak jsem musela hodně podsypávat moukou (možná je to i tím, že byly zrovna horka, třeba nyní když se ochladilo by to šlo lépe). Těsto rozválíme na tenkou placku a vykrájíme z něho kolečka o průměru 6 cm a rozložíme na plech. V hrnku smícháme žloutek se 2 lžičkami vody a vzniklou glazurou potřeme kolečka. Pečeme 12 minut dozlatova (mě stačilo cca 10 minut).
Sušenky jsem nechala vychladnout na drátěné podložce. V dobře uzavřené plechovce vydrží až týden. To mohu potvrdit - stále je chodím mlsat, ještě jich několik zbývá. Sušenky opravdu voní levandulí a i po týdnu mají stále stejnou chuť.

Milovnicím levandule (a nás je tu opravdu hodně) přeji ať se sušenky podaří a myslím, že je určitě zase někdy upeču, třeba jako vzpomínku na horké léto.

Komentáře

  1. Sušenky vypadají lákavě a tu vůni cítím až sem :o)
    Recept co nevidět vyzkouším. Krásný večer

    OdpovědětVymazat
  2. Krásne levaduľové snenie v ešte krajšej levanduľovej realite. Určite pečiem aj ja. Ešte sa musím poobzerať po krásnej plechovke(levanduľovej). Všetko je kráááásne nafotené.
    s pozdravom Levandula :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahojky Jituš,

    teda, levandulové sušenky. To jsem ještě neslyšela a dle obrázku vypadájí hodně lákavě..

    Pohodový den. Eva

    OdpovědětVymazat
  4. Jitko, díky za receptík... sušenky vypadají lákavě :-) takže určitě vyzkouším.
    hezký den Věrka

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Jitko,
    sušenky vypadájí moc lákavě,tak určitě vyzkouším.
    Krásný den.Marťa

    OdpovědětVymazat
  6. Tedy Jitko, to jsou asi ty sušenky, co jsem ochutnala v Provence a od té doby jsem je nikdy neviděla...Třeba přestane na chvíli pršet a já na zahradě oškubu posledních pár květů a pustím se do pečení...
    Díky, krásný den.
    Zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Óóó Jíťo,
    to zní lákavě a přitom tak jednoduše. Děkuji za inspiraci. Mějte se pěkně. Lenka

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci