Magický Panenský Týnec

 

Nedostavěný chrám Panny Marie v Panenském Týnci působí tajemně až magicky.

Byla jsem tam poprvé a měla jsem to štěstí, že jsem si jeho atmosféru mohli
vychutnat po celou dobu sami (vyplatí se tam jet hodně brzy ráno).



Místo pro jeho stavbu nebylo vybráno náhodně, údajně je chrám místem,
kde se protínají energie - silná, pozitivní a léčivá zóna.
Kříží se zde dvě zóny a tím se síla násobí.

Nedokážu to moc posoudit, sice jsem stála uprostřed chrámu se zavřenýma očima,
ale zřejmě nejsem dostatečně citlivá na vnímání energie.


Do chrámu vstupujeme jižním portálem, který je bohatě zdobený.
Nad průchodem jsou štíty s erby rodu Žerotínů.



Chrám tvoří 21 m dlouhé, 9 m široké a 20 m vysoké kněžiště,
Počátek stavby je datován rokem 1316 
a po požáru sousedního kláštera v roce 1382 zůstal nedostavěn.


Návštěva je dost emotivní, zvlášť když jste tady sami. 
Klid ruší pouze šustění křídel holubů a šum větví.



Stačí zvednout hlavu a dívat se do nebes a obdivovat pilíře stavby,
která tady stojí více než 700 let.


Pár dnů před tím než jsme sem jeli, jsem došila zápisník,
kterému jsem dala jméno


Vzala jsem ho s sebou a v tomto magickém místě nafotila.

Dlouho jsem v hlavě nosila nápad na spojení
 malých výšivek, krajek, starých perleťových knoflíků, lnu
a látky, která svým vzorem vše spojí dohromady.















Panenský Týnec se nachází cca 50 km od Prahy na hranici Středočeského
a Ústeckého kraje. Tato malá obec má cca 450 obyvatel.
Areál je veřejně přístupný kdykoliv v kteroukoliv roční  i denní dobu
(jediná výjimka  jsou svatební obřady)
Parkování je u obecního úřadu na malém náměstí.



Mějte krásné horké letní dny !!

Komentáře

  1. Jitko, krásné místo, mám ho mezi těmi, kam se chci podívat, ale jště na to nedošlo. Takže jsem se ráda koukla aspoň na fotky. A zápisníku to tam sluší :)
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsme po tom toužila dlouho a konečně se mi to splnilo.

      Vymazat
  2. Jitu, moc pěkně jsi to tam nafotila, jezdíme tam docela často, také do Třebízu a na okolní dřevěné zvonice, máme to nedaleko, já tam žádnou energii necítím, ale líbí se mi tam. Také tvůj zápisník je moc povedený a u tebe mě to nepřekvapuje, vím dávno, že jsi velice šikovná.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My to máme docela daleko, ale udělali jsme si výletní den a objeli jsme více památek.
      Děkuji za pochvalu.

      Vymazat
  3. Jituško, krásný příspěvek! Týnec mám dlouho v plánu, zatím se to nepovedlo. Nádherné fotky!
    Moc si mi líbí i ten obal - dokonale vyladěný a precizně ušitý.
    Přeji hezké dny a moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si myslela, že jsi tam někdy byla. Bylo tam hezky, hlavně bez lidí to byl ještě větší zážitek. Hezké dny !

      Vymazat
  4. díky za tip na výlet! Přeji krásné letní dni, Pavel

    OdpovědětVymazat
  5. To je moc krásné místo. Díky za fotky! A obal na zápisník nemá chybu. V daném prostředí mu to velice sluší.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je krásné a upravené, moc se mi tam líbilo. Krásné dny !

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci