Léto odchází ...


Skoro po dvou měsících mé absence na blogu
přichází podzim a jsem ráda, že léto odchází ...

Ani jsem netušila,
 že můj poslední příspěvek z července o tropických dnech
bude aktuální po celé léto.


...  léto a prázdniny se nám vůbec nevydařily.

Začátkem července jsem onemocněla - vysoké horečky, bolesti kloubů,
 neskutečná únava a nechuť k čemukoliv. 
Po týdnu nemoci zněla diagnóza: virový zápal plic
 a následná hospitalizace v nemocnici. 
Domů jsem se dostala až koncem července a další měsíc trvala rekonvalescence. 
Veškeré plány na léto se rozplynuly ...

A smutný byl i konec srpna, do psího nebe odešel náš pes Aron. 
Prožili jsme s ním krásných a nezapomenutelných patnáct a půl roku.
 Na labradorského retrívra je to dost,
bohužel byl poslední dobou hodně špatný
a i když s tím člověk podvědomě počítá, realita je jiná.
 Bude nám po něm hodně smutno.
 Jiný pejsek prozatím nebude, čas ukáže ...


Aby příspěvek nebyl jenom o smutných věcech,
tak vám prozradím, kde rostou tyto krásné hortenzie.
Obdivovala jsem je v zámeckém parku v Častolovicích.

Hortenzie u nás doma jsou i přes vydatnou zálivku
spálené od sluníčka, květy malé a nevzhledné.

Tyto hortenzie na zámku jsou jako z katalogu,
nádherné, svěží, bez jediné stopy horkého léta.
Možná je to tím, že jsou na severní straně zámku,
sluníčko se tam dostane jenom ráno 
a určitě měly bohatou zálivku.


Obdivovala jsem obrovské zelenkavé koule.
Každý velký květ byl vyvázán tenkým drátkem k opoře
a proto keř působí kompaktně a krásně.


Jiný druh hortenzie, je to spíš keř a má zajímavé květy.




Pro srovnání: horní fotka focena koncem června
a dolní koncem srpna.






Přeji vám co možná nejkrásnější začátek září !!!


Komentáře

  1. Tato, ale nejen tato hortenzie je nádherná ... každý květ vyvázán .... úžasné a pracné !
    Přeju Vám ať už je jen a jen dobře !! Máte krásný blog.
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  2. Tak snad uz bude dobre...velmi ti to prajem...jana

    OdpovědětVymazat
  3. Jitu, moc ráda tě tady vidím a chápu ten smutek po Aronovi...
    Tobě už je doufám dobře, těším se, až se uvidíme.
    Hortenzie jsou překrásné, já mám letos květu předsušené už na keři...
    Přeji hezký víkend, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Bude lépe Jituš, držím palečky ♥
    Mrkla jsem na Flér, krásné kousky:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  5. Ahojky Jituš, moc krásné fotky. Pro hortenzie mám slabost a doufám, že jednou obohatí i naší zahradu. Jsem ráda, že už je Ti líp. Romana

    OdpovědětVymazat
  6. Jituško,
    přeji už jen a jen pevné zdraví tobě, celé rodině a i dalšímu štěňátku, které určitě časem pořídíte ! ;-)
    Hortenzie také miluji, mám stejné letos prvním rokem na zahradě a už krásně kvetly a kvetou stále :-)
    Těším se moc až se uvidíme !

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci