Klášter Teplá


V pozdní odpoledne jednoho horkého červencového dne
jsme navštívili

klášter premonstrátů Teplá
 u Mariánských Lázní


Jeho historie sahá až do roku 1193,
kdy byl založen českým šlechticem Hroznatou.

Po roce 1989, kdy byl vrácen zpět premonstrátům, připomínal ruinu.
To už naštěstí neplatí. Po rozsáhlé rekonstrukci se sem vrátili
původní majitelé a areál se začíná probouzet k životu.
Stejně jako kdysi se stává centrem společenského i duchovního života.
Vzniklo zde kulturně vzdělávací středisko pod názvem
Hroznatova akademie.
  



Mám ráda staré zašlé nápisy na budovách:

APOTHEKE - klášterní lékárna



Ze dvou návštěvních okruhů jsme si zvolili

"Život v barokním klášteře"

který prochází všemi podlažími budovy, která byla postavena
v 17. a 18. století podle návrhu Kryštofa Dientzenhofera.

Prohlédli jsme si suterén, který sloužil jako hospodářské zázemí.

Křížovou chodbu konventu:


Obytné prostory:


 Dále kapitulní místnost, která dosud nebyla rekonstruována,
má úžasnou atmosféru a "vůni" dob dávno minulých:


Klášterní jídelnu s impozantní freskou zobrazující
Poslední večeři od malíře Maura Fuchse:


V nejvyšším patře kláštera jsme nahlédli do opatova bytu:


a prohlédli si Modrý sál - reprezentační prostor kláštera:


Školní třída:


Vnitřní zahrady, které uvidíte pouze z křížové chodby:





Při prohlídce okolí kláštera mě zaujal klášterní skleník:


Krásné místo s úžasnou atmosférou
a jako bonus jsme měli prohlídku sami s průvodkyní,
byli jsme ten den poslední návštěvníci kláštera.

Ticho, klid, nikde žádné davy lidí ...
moc jsme si to užili.



Přeji vám krásné opět horké srpnové dny !!!

Komentáře

  1. Krásné putování, podařený výlet a hezké fotky. V klášteře jsme byli naposled, když byla dcera malá a moc jsme si to užili. Hezký srpen, Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo tam moc hezky a prohlídka zajímavá.
      Hezké letní dny !!!

      Vymazat
  2. Jitu, i nám se v Teplé moc líbilo! Ten portál je úžasný, hned mi učaroval!
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Portál mě také okouzlil, je to moc krásné místo.
      Krásné dny !!!

      Vymazat
  3. Moc hezlé fotky z pěkného výletu. Zas jedno místo, kam se pořád chystám, ale ještě to nevyšlo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám spoustu míst, které na mě čekají. Letos jsem si pár přání splnila.
      Krásné srpnové dny !!!

      Vymazat
  4. Krásné fotky, pro Teplou a klášter mám velkou slabost ... jezdím tam každý měsíc za vnučkou /16 měsíců/ a od narození jsme do kláštera jezdily procházkou... Také jsem v klášteře nocovala a byl to úžasný zážitek, místo má velkou energii... Krásný zbytek léta přeji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to místo jako stvořené pro procházky. Noc v klášteře to musí být fajn pocit a zážitek.
      Přeji krásné dny !!

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci