Skrytá tajemství

 

Stará svatební fotografie z třicátých let minulého století.

Mám takové obrázky ráda, odráží se v nich tehdejší doba
 a mnohdy mi přijdou svým způsobem krásnější 
než současné "dokonale vyladěné svatební fotografie".

Nejedná se o vzpomínku na moje předky.
Obrázek jsem koupila, hlavním důvodem byl ozdobný rám.

Plánovala jsem, že fotografii nahradím něčím jiným, 
co by dotvářelo atmosféru v mém šicím koutku.

Nestalo se tak, 
 rám i fotografie k sobě patří mnoho desítek let,
nechala jsem je dál spolu.


Jedinou jeho "vadou" bylo, že potřebovalo vyčistit sklo i uvnitř,
tzn. obrázek vzadu rozdělat.

Byla jsem zvědavá co najdu mezi papírovými výztuhami,
třeba nějaký vzkaz, vzpomínku ...

Překvapení to tedy bylo ...


Pod obrázkem novomanželů,
byl další obrázek novomanželů, jejichž obličeje byly
z fotografie odstraněny oškrábáním.

Nedozvím se proč,
mohu se jenom domýšlet, že šlo o druhé manželství
nebo příbuzné, kteří upadli v nemilost rodiny,
nebo o někoho úplně cizího.

Rám se takto recykloval a nepotřebná fotografie byla
už jenom pouhou výztuhou.


K tomuto obrázku mám další dva také hodně staré, ne už svatební.

Jeden oválný, stejně velký, s černým rámem, to byl loňský "podzimní úlovek".
Druhý je secesní s jemným květinovým vzorem, ten jsem koupila před šesti lety,
že jednou bude zdobit šicí koutek.

Teď jsem spokojená, obrázky se k sobě hodí a dokonce už visí !
Někdy si člověk musí počkat hodně dlouho než objeví svůj vysněný poklad ...

Až bude čas a nálada, vše vyfotím.


Mějte krásné lednové dny !

Komentáře

  1. Jituško, to je skutečně příběh s tajemstvím, asi už se nepovede odhalit. Můžeme se jen domýšlet...
    Takové kousky jsou u tebe v těch nej rukou.
    Měj příjemné dny. Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám takové předměty s historií moc ráda, skrývají tajemno.
      Měj hezké lednové dny.

      Vymazat
  2. Tak to je tajemství, které tajemstvím zůstane. Ale rámeček s fotkou krásně ladí, takže Tvoje rozhodnutí nechat to tak, naprosto chápu. Těším se na vyfocení seskupení Tvých pokladů již doma pověšených.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tajemství zůstane tajemství navždy. Bylo mi líto rámeček a obrázek oddělit, dělají úžasnou starobylou atmosféru. Krásné dny !'

      Vymazat
  3. Jitko, taky se mi rámeček s fotkou líbí dohromady. A tajemství už asi zůstane tajemstvím navždy. Já vlastně ani nevím, jestli mí prarodiče takový obraz měli (nebyla jsem u řešení ani jedné z pozůstalostí), jen vím, že svatební fotky mých rodičů už jsou jen v albu (zatím ho má máma).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svatební fotky rodičů i prarodičů mám v krabici, ale takto zarámovanou nemám žádnou.
      Vím, že babička měla v rámečku svatební fotku dcery (mé tety) ta bude někde na půdě, ale tak krásný rámeček neměla.
      Krásné dny !

      Vymazat
  4. Lezarts
    Zajímavý a téměř tajuplný úlovek. Určitě nadělá hodně stylové parády!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už dělá parádu, vždycky jsem po něčem takovém toužila ...

      Vymazat
  5. Jituško, hezký příběh. Já mám doma podobné tajemství ve fotografii s rámem, kterou jsme někde objevili a visí nám v obýváku, i když nevím, kdo na fotce je. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tajemství dotváří aspoň pro mě hezkou atmosféru. Hezké dny !

      Vymazat
  6. Great blog! 🌟 Loved discovering the hidden secrets (Skrytá tajemství). Beautifully written and engaging! For web design company in noida Visit:- https://www.artattackk.com/

    OdpovědětVymazat
  7. This blog on "Heidi Jo What Do You Know?: Lent" is beautiful! Loved it! 🌟

    For teenage problems and solutions Visit:- https://lyfsmile.com/

    OdpovědětVymazat
  8. Tajomné a prekvapivé zároveň, to sa často nestáva. Ten príbeh je o to zaujímavejší :)
    Krásny deň ♥ mončika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla jsem také překvapena, možná jsem čekala nějaký vzkaz, vzpomínku, ale toto bylo zajívamé ...

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci