Židovský hřbitov v Mariánských Lázních

 

Židovské hřbitovy mám ráda, mají zvláštní atmosféru,
jsou prosté, krásné, fotogenické ...


Jeden jsme navštívili v Mariánských Lázních,
ukrytý v zeleni za městem.


Během tzv. „Křišťálové noci“ v listopadu 1938 místní nacisté židovský hřbitov zdemolovali.
 Poté téměř všechny náhrobky odvezli. 
Ve 2. polovině 20. století sem byly přemístěny dva historické náhrobky
 z podobně postiženého židovského hřbitova v Kynžvartu
 a několik desítek náhrobků z Tachova.
Na hřbitově se v dnešní době stále pohřbívá.







Při vstupu vaše oči upoutají dva staré náhrobky z 18. století,
které stojí samostatně pod korunami stromů.








Pár praktických rad k jeho návštěvě:
leží v lesním porostu směrem z Mariánských Lázní směr Velká Hleďsebe.

Je to první odbočka na pravé straně (cca 400 m od konce města)
 ještě před železničním přejezdem.
Cesta je úzká, asfaltová cca 200 m dlouhá,
v pohodě jsme tam dojeli autem.


Zážitek umocněný tím, 
že jsme si ticho tohoto místa mohli užít sami.

Pokud máte rádi tajemnou atmosféru židovských hřbitovů,
tak vás někdy příště zavedu na další,
který jsme navštívili tentýž den,
v době, kdy se slunce pomalu chystalo k západu.


Čeká nás náročný víkend,
a proto vám přeji ať ho prožijete bez vodní kalamity.

Komentáře

  1. Lezarts
    Tolikrát jsem byla v Mariánkách, ale o tomto místě jsem nevěděla. Děkuji za informaci, i z tvých fotografii vyzařuje atmosféra těchto míst.!

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko, mi židovské hřbitovy máme taky rádi a pokud na nějaký přístupný narazíme, tak si ho vždycky prohlédneme. Tenhle v Mariánkách jsme ale neobjevili, i když jsme tam byli několikrát. Jsem ráda, že jsem se tam koukla díky tobě.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško, děkuji za kouzelné, hladivé fotky. Tahle místa mám moc ráda.
    Víkend opravdu náročný je! Hodně síly všem a pozdravení tobě. Helena

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci