11. června 2011

Jahody se červenají ...

měsíc červen přiletěl,

děti abecedu znají,

a Vojta stále psát by chtěl.

Červen růžemi již voní,

brzy budou prázdniny,

celý rok jsme byli hodní,

pětku neměl jediný.


Možná si mnohé z vás pamatují tuto dětskou básničku ze slabikáře - ukončovala první školní třídu. Vždycky si na ni vzpomenu v tomto období, kdy začínají zrát jahody a připomíná mi bezstarostné dětství a nadcházející prázdniny. V červnu bylo v této době ve škole už celkem volno, jezdilo se na výlety a byl ve znamení těšení se na prázdninové výlety, dovolené a dobrodružství, které jsme od prázdnin očekávaly.

Jahody u nás na zahrádce jsou v plné sklizni, stihla jsem udělat jahodovou marmeládu a marmeládu s jahodami, banány a borůvkami. Zásoby na zimu tedy máme a tak si užíváme jahodových knedlíků a zrovna zítra budu dělat dort s jahodami, který je velmi jednoduchý a chutný. Upeču do dortové formy piškot, pomažu rybízovou zavařeninou, nakrájím jahody a zaliji želatinou. Vychlazený je úžasný.

A podařilo se mi vyšít další cedulku, která tak trochu připomíná list z atlasu rostlin. Je trošku jiná než ostatní, které jsou dosud udělala.

Brzy bude jahodové období končit, ale prolíná se s obdobím třešňovým a letos se třešní opravdu urodilo až moc. Pomalu se chystám do lesa na borůvky a to bude další dobrota, kterou mám moc ráda. A taky je období levandule, které je úžasné. Letos mi kvete vloni vysetá a tak budu sušit, dělat paličky, pokusím se udělat věneček a taky nasávat jejich úžasnou vůni a barvu.



Přeji vám krásnou a pohodovu neděli i celý příští týden.


Jitka





7 komentářů:

  1. Jitko, tak tomu říkám pořádné jahodové pokušení! Krásné fotky, které mě ženou na zahrádku podívat se, jestli už nám taky nerostou. Až pak mi dojde, že vlastně žádnou zahrádku nemáme...;-D
    Cedulka je okouzlující!
    Príma neděli přeje Vivi

    OdpovědětVymazat
  2. JITUŠKO, OPRAVDU NEZAHÁLÍŠ. MARMELÁDU JEŠTĚ NEMÁM, ALE TAKÉ SE NA NI CHYSTÁM.
    VŠE MÁŠ MOC HEZKY NAFOCENO.
    PŘEJI POHODOVOU NEDĚLI A PŘÍJEMNÉ MLSÁNÍ.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Jitka !
    Veľmi pekne nafotené!
    Pekný zvyšok dňa!
    iveta

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné jahůdky a krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
  5. A opět originální cedulička! Krásná...zrovna včera večer jsem dělala jahodovou marmeládu :)

    OdpovědětVymazat
  6. Vyšívaná jahôdka je krásna a bude tu po celý rok...
    Pekný deň,
    Aďka

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Jituško,
    moc se mi u Tebe líbí!!
    Je tu taková pohoda...
    Tvoje cedulka je opět nádherná - ano - jako z atlasu!!
    A tohle období je moc hezké, voňavé..
    Tak si jej hezky užívej.
    Jarka

    OdpovědětVymazat