Zápisníky jako ze staré školy ...

Škola začala a já jsem sáhla po mých oblíbených látkách 
s motivy jako ze staré školy a vytvořila dva zápisníky 


Jsou z kolekce látek Petite Ecole a Petite Odile.
 Lituji, že jsem si jich tehdy nekoupila víc,
ale to jsem byla v začátcích mého šití.




Jednu starou opuštěnou školu jsem potkali
i při našich dovolenkových toulkách.

Zaujala mě na první pohled, tajemná budova na kraji cesty.
Tímto místem jsme se vraceli a museli jsme zastavit ...







Jedná se o budovu postavenou v roce 1912 v historizujícím stylu.

Od počátku své existence sloužila jako škola,
kde se generace žáků učily až do druhé poloviny 20. století.


Přestalo se v ní vyučovat a bez péče a údržby začala chátrat.
Její stav je špatný a stojí tady jako připomínka starých časů a historie.


Zarostlá, opuštěná jako tichý svědek
mnoho příběhů, které odvál čas.






Budova této národní školy
 je v západních Čechách v těsné blízkosti kláštera Teplá.

Minout ji nemůžete, stojí v zatáčce u kláštera směr vesnice Heřmanov nebo Úterý.
Dojdete k ní i z parkoviště před ním,  je to kousek.




Přeji vám zřejmě poslední letošní velmi horký víkend
a užijte si ho podle svých představ !!!

Komentáře

  1. Zápisníky opět jedna báseň. Moc krásné jsou. A ta škola ! Musela to být pohledná budova. Škoda, že takto končí.
    Hezké zářijové dny, Jitko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budova školy mě upoutala na první pohled, že jde o školu jsem zjistila až před hlavními dveřmi. Hezké dny !

      Vymazat
  2. Lezarts
    S takovým zápisníkem bych snad i ráda chodila do školy:-)
    Moc hezky nafocené vše ladí, látky i stará budova školy. Škoda, že budovu nechává město chátrat, mohla by být ještě využita i k něčemu jinému.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyhle látky miluju, jsou jedny z mých prvních, pár let už mají. Budova je nádherná, je jí velká škoda.

      Vymazat
  3. Jituško, jako vždycky exkluzivní, precizní práce!
    Tu školu si i vybavuji, ale byla jsem tak vymrzlá z procházky kolem kláštera, že jsem ten dům už zkoumat nešla.
    Přeji hezký víkend. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko děkuji. My jsme nejdřív jeli kolem a při zpáteční cestě jsme museli zastavit. Stálo těch pár minut za to. Klidný víkend !

      Vymazat
  4. Pěkné zápisníky a záběry. Škoda budovy, že nenašla další uplatnění. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Školy je škoda ... jel kolem cyklista, když jsem si ji prohlížela, a říkal mi "koukám, že se za 10 let. co jsem tady byl, nic nezměnilo " ... takový je její osud.

      Vymazat
  5. Zápisníky jsou nádherné, také se mi hodně líbí fotka posezení v předzahrádce. Je škoda, že stará obecná škola nenašla žádné nové využití, budova to musela být moc pěkná. ale rekonstrukce by byla zřejmě hodně finančně nákladná, škoda. Zdravím 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, budova nádherná, oprava by stála hodně, proto chátrá ...

      Vymazat
  6. Jitko, té školy je škoda, je to hezká budova - tedy spíš byla. A zápisník je krásný (na navíc krásně nafocený)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci