Srpen plný zážitků a cestování


Srpnové dny byly pro mě převážně dovolenkové,
tři týdny dovolené to je velká výzva si je užít.


Nejdříve nás naše cesty zavedly na západ Čech k Mariánským Lázním.

Máme malý karavan, bydlíme v kempech.
Tentokrát to byl Camping La Provence.
Možná se zdá, že to byla moje volba,
ale většinou vybírá kempy manžel a bylo to i v tomto případě.


Místo pobytu vybíráme vždy podle jednoho TOP místa, které chceme vidět.
Tady to byla jízdárna ve Světcích.
Byla v havarijním stavu, hrozila ji demolice, ale díky iniciativě
tehdejšího vedení města Tachov byla zařazena 
do Programu záchrany architektonického dědictví
a od roku 2000 se začala opravovat.
Letos po 23 letech oprav byla otevřena.
Příspěvek bude, těšte se, je to úžasný prostor ...


V Mariánských lázních jsem si koupila keramického andělíčka,
kterého jsem si dlouho přála ...


Víte, kde mají dřevěný chodník takhle krásně zdobený?
I to a mnohé jiné se dozvíte v některém z dalších příspěvků.


Cestou domů jsem se zastavili na pár dnů v Mělníku.


Výhled na soutok Vltavy a Labe se nikdy neomrzí,
Byli jsem tam hned dvakrát a po každé se blížila bouřka.

Městské lázně Mšeno jsem vám již ukazovala, 
dále jsme byli na výstavě historických kočárků
a také v Antiku Spomyšl.
Z antiku jsem s prázdnou neodcházela ...


Pohled na Říp při západu slunce a blížící se bouřce.


Byl i smutek ...
V sobotu 10. srpna bylo na zámku v Častolovicích veřejné 
rozloučení s Dianou Sternbergovou.

Přišlo mi to samozřejmé se s ní jít rozloučit
a tím jí poděkovat za krásu, kterou v Častolovicích vytvořila.

Nepůsobilo to na mě smutně ...
Bylo to důstojné rozloučení v duchu toho, 
co dokázala na zámku vytvořit.

Nikdy už nebude zámek takový, jaký byl, když tady byla paní Diana...
zaslechla jsem letmo z jednoho rozhovoru.
Doufám a věřím, že zámek bude dál takový,
jaký ho všichni známe.


Pár dnů jsme byli doma a pak jsme s dcerou a její kamarádkou jeli 
na jižní Moravu, na Pálavu ...


... aby si holky užily dlouho plánovaný výlet do Aqualandu Moravia.
Od devíti do devíti, dali jsme to všichni.

Kromě dvou skluzavek sjely všechno co se dalo,
 i největší lákadlo druhý nejdelší tobogán v Evropě High Five, 
260 metrů dlouhý, minuta adrenalinu nejvyššího stupně.
Já bych na to nevlezla ani za mlada, natož nyní.


Podvečer před tím jsme trávili na vinici s rozhlednou při západu slunce.


Následující den, když jsme odjížděli, jsme navštívili Archeopark v Pavlově.


Opět pár dnů doma, kdy čas vyplnila zahrada, zavařování
a také sklizeň prvního letošního fíku.
 

Potom jsme se na jižní Moravu vrátili znovu,
do Lednicko Valtického areálu.

Miluji to tady, byl to návrat po pěti letech.
Důvod navštívit byla samozřejmě krása tohoto místa,
ale tím hlavním důvodem bylo ....
Zatím neprozradím, ale byl to pro mě i adrenalin
a splnění něčeho, po čem jsem dlouho toužila.


Jako u moře, západ slunce u Apollonova chrámu ...


Tentokrát jsme s sebou vyvezli kola a najeli jsme
 kolem sedmdesáti kilometrů.

Dojet z Lednice do Valtic přes les a polními cestami je také zážitek.




Kočka u Lichnštejnského statku Nový dvůr byla přítulná, jako ta naše doma.


Koupaliště v Břeclavi.
 Tady mám vždy nostalgické vzpomínky na jednu
z prvních dovolených s dcerou ...


Obrázky jako z daleké ciziny,  i to je Lednice a okolí ...


Podvečer u Apollonova chrámu a hejna letících kejhajících hus,
to byl zážitek, na který budu dlouho vzpomínat.




A nakonec jedno letní tvoření, ne moje, ale moc se mi líbí.
Dcera si chtěla koupit skicák, který má kroužkovou vazbu.
Nikde ho neobjevila a tak si ho vyrobila sama.
Rozebrala starý skicák, na každou stranu udělala spoustu dírek, 
aby mohla navléknout kroužkovou vazbu.
Tvrdé desky oblepila pevnějším papírem
a ozdobnými páskami a nakonec přidala motiv peříčka.

Včera skicák dodělala a tím srpen i prázdniny končí ...


Podzim je tady, první letošní ocún jsem viděla kousek od Minaretu.



Mnoho zážitků, vzpomínek, krásných míst ...
V příspěvcích se o ně s vámi podělím.

Začalo září, zítra škola, povinnosti ...
Ať vy i školáci vykročíte radostně do zářijových dnů !


Komentáře

  1. Jitko, měli jste krásné léto se spoustou zážitků, které jsi zachytila na povedených fotkách. Tak pěkné září...

    OdpovědětVymazat
  2. Jitu, krásné cíle na tvých nádherných fotkách! Doufám, že své cesty poněkud rozvedeš v dalších příspěvcích! Opravdu nádhera - třeba ty fotky od Apollonova chrám - to je Řecko na Moravě...
    Přeji krásné září! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko rozvedu, nevím kde začít dřív. U Apollonova chrámu to bylo kouzelné okamžiky při západu slunce. Měj se hezky !

      Vymazat
  3. Lezarts
    Báječný srpnový program. Krásné Fotografie jsou zážitkem pro oko. Srpen miluji, ale na druhou stranu je mi líto, že tím končí prázdniny.
    I mě jsi tento měsíc udělala ještě krásnější, děkuji!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prázdniny skončily, povinnosti začínají ... Měj hezké září !

      Vymazat
  4. Opravdu krásný zážitkový srpen jsi měla. Nádherné fotky !
    Tak ať i září na Tvých fotkách jen září.
    Pohodové dny !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Září už tolik zářit nebude, už se moc nikam nechystáme. Pěkné dny !

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci