Muchomůrky a křemeňáci


Muchomůrky jsou pro mě pohádkové houby.

Pokaždé, když je v lese potkám, nemohu se nabažit pohledem na ně.

Moje podzimní tvoření  se neslo v duchu muchomůrek.


Vyšité muchomůrky vydrží stále krásné,
stejně jako ty ušité, které mají kloboučky s kvítky.





A to jsou opravdové houby.
V době, kdy u nás v září rostly, chodil manžel pravidelně do lesa
a nosil jenom křemeňáky.

Letos u nás houby s hnědou hlavičkou nerostly,
ty mám nejraději třeba do kulajdy nebo smažáku.



Hlavní pomocník při houbaření byl náš Bartík.
Tady zrovna moc nadšený není, bylo mu teplo,
 ale do lesa chodí rád.


Od kolegy mykologa dostal manžel za úkol sebrat v lese
všechno co najde - jedlé i prašivky:


Pokud jsme zavítali na mykologickou výstavu hub 
do Kolowratského zámku v Rychnově nad Kněžnou začátkem října,
mohli jste spatřit nejen houby od nás, ale spoustu hub, 
které v té době v lese rostly.
My jsme bohužel na výstavě nebyli, ale muselo to být zajímavé,
tak třeba za rok ...




Já jsem se letos na houby nedostala,
věřím, že by ještě mohly začít růst ...



Mějte hezké dny, příroda se začíná vybarvovat !!!

Komentáře

  1. Houbičky krásné...ty ušité i ty pravé. U nás letos vůbec nerostou. Je tu velké sucho a ta trocha deště se ani do lesa nedostala. Krásné dny přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás už dlouho nerostou, ale stále doufám, zapršelo a je teplo, mohly by ještě ....

      Vymazat
  2. Pomalu bych mohla tvrdit, že ty ušité se mi líbí víc, ale ne, máš tento příspěvek moc krásný a naditý fotkami, paráda - Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je houbový, ještě v lese by se mohly objevit ...

      Vymazat
  3. Jituško, dnes obdivuji nejen tvé vkusné, precizně vypracované a půvabné výtvory, ale i tu hromadu hub, co naše manžel. Je pravda, že se do lesa zase tak často nedostaneme, ale letos jsem viděla tak dvě prašivky...
    Posílám pozdravy a pohlazení Bártíkovi! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já jsme u nás v lese už dlouho nebyla, manžel chodí s Bartíkem skoro denně a má svoje místa, to jde vlastně na jistotu.

      Vymazat
  4. Houby u nás jednu chvíli rostly, takže manžel nosil plné košíky. No a najednou bylo po nich. Teď už jsem snad ani prašivku v lese nepotkala. Tvoje tvoření je moc krásné a já se budu inspirovat šitými mochomůrkami - bude to pěkný malý dárek kamarádkám.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klidně se inspiruj, je to malá drobnost, která udělá radost.

      Vymazat
  5. Jitko, krásné houby - ty vytvořené i ty nasbírané. U nás letos nerostlo vůbec nic, tak na hromadu křemenáčů jen smutně koukám ... :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci