Zámek Stekník


Zámek ve stylu rokoka obklopený italskou terasovitou zahradou v moři chmelnic to je 

zámek Stekník

Je to menší zámek v obci stejného jména, která čítá pouhé tři desítky obyvatel,
leží 6 km od města Žatec.

Počátky zámku sahají do roku 1681, kdy původně panský dvůr nechal 
v barokní zámek přestavět měšťan Jiří Kulhánek z Klaudensteinu.

O necelých 100 let později dostal zámek současnou podobu 
a v této době vznikla i unikátní italská terasovitá zahrada.


Můžete navštívit prohlídkový okruh "Reprezentační a soukromé prostory",
který je malý a zahrnuje pouze šest místností.




Prohlídka zámecké zahrady probíhá samostatně bez průvodce (platí se vstupné).
Jsou tady rozmístěny informační tabule s naváděcími šipkami.




Jedná se o styl italské barokní zahrady.
Patří k jedněm z mála zachovalých barokních zahrad v Čechách.






Historie a dnešek, rozdíly tam jsou, ale podstata je stejná.


Hned vedle zámecké zahrady začínají chmelnice.
Ty se rozprostírají kolem celé obce.





Zahrada je v pěkném udržovaném stavu a protože jsme zde byli skoro sami,
tak jsme si její prohlídku užili o to víc.

Je vidět, že zámek potřebuje ještě spoustu práce a času, aby jeho krása vynikla.
Líbil se mi i tak, je to pro mě taková "ošuntělá krása"
a tu já mám ráda.




Krupičkové mraky, tak jsem si je nazvala.
Byly zvláštní, nikdy jsem snad podobné neviděla.



Ačkoliv je obec malinká, má zde své sídlo jedna významná instituce 
a to Chmelařský institut a jeho účelové hospodářství.



Opouštíme zámek v moři chmelnic.
Skoro před sklizní jsem je viděla po hodně moc letech,
byl to pro mě moc krásný zážitek.


Návštěva zámku byl pro mě  jeden ze splněných výletních snů.

Třeba jsem vás inspirovala k jeho návštěvě,
 tento víkend je poslední.
 kdy má většina hradů a zámků otevřeno.



Přeji vám hezký sváteční víkend, má být krásně podzimní !

Komentáře

  1. Jitko, děkuji za pěkný tip na výlet. Mám takovéto menší památky, kde se netlačí davy turistů, ráda.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo také mám ráda místa, kde nejsou davy lidí. Tady to bylo moc fajn.

      Vymazat
  2. Jituško, ty máš splněno, já mám Stekník roky v plánu a stále nic. Ta zahrada je úchvatná! Děkuji za krásné fotky a přeji příjemné podzimní dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý z nás máme seznam míst, která bychom chtěli vidět. Aspoň je stále se na co těšit.

      Vymazat
  3. Lezarts
    Dnes to byl pro mě poznávací výlet! Vůbec jsem o tomto zámečku neměla poruchy.
    K tomu mezi chmelnicemi:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stále je u nás co objevovat, je malý, ale kouzelný.

      Vymazat
  4. Takové moc hezké místo a pro mne je to novinka. Takže díky za krásnou reportáž.
    Cmelnici jsem viděla taky před mnoha lety - dvakrát jsme byli v rámci ekonomky na chmelu.
    Hezkou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já o ně vím pár let, konečně naše cesty vedly i na Žatecko. Na chmelu jsem byla také na střední, ale na jaře, na zavádění chmele na dráty.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci