Hortenzie od léta do zimy

 Máte rádi hortenzie ??

Možná zbytečná otázka, kdo by je nemiloval ...

Čekají nás mrazivé dny, ale já se s vámi vrátím do letních a podzimních dnů,
kdy zahradám a parkům vládnou svými květy.

Hortenzie na prvních dvou fotografiích nejsou ze zámeckého parku,
jak by se možná na první pohled zdálo.

Tyto krásné trojbarevné květy jsme "potkali" při návštěvě ZOO v Ostravě.

Obrovské keře hortenzií s desítkami květů ... 


Hortenzie u nás doma fotím docela často.
Jejich romantika začíná s prvními letními květy
a s podzimem přichází nostalgie odcházejících květů.

Během sezony procházejí velkou proměnou,
kterou jsem se snažila zachytit během půl roku od června do prosince.

Dvě hortenzie, které mám už možná dvacet let, v poslední době pomalu odcházejí.
Zřejmě jim nesvědčí jarní mrazy, které na nich zanechaly velké škody.
Proto jsem si koupila několik nových sazenic a osázela jimi  záhon,
který jsme k tomu účelu vytvořili.


Květy nových hortenzií, jak nám postupně doma nakvétali.

Je léto a hortenzie jsou v plném barevném květu.


Koncem léta se začínají vybarvovat do podzimních tónů ...


a postupně prosychají, ale stále se snaží držet barvu ...




První sníh vytvořil na květech čepičky



a  předvánoční sníh je jemně pocukroval.



Za chladných nocí na nich mráz vykouzlil nádherné krystalky.



Hortenzie Love you kiss (mám ji od roku 2013) loňskou sezonu vyrostla do mohutného keře.


S kapkami červencového deště ...

Začíná kvést a její květy jsou jemně růžové.


S podzimem se vybarvuje do červených tónů



a společně s květy se barví do červena i listy.


V prosincovém zimním kabátku


Hortenzie latnatá vytváří polovysoký keř obalený květy.
Mám ji ještě malou, ale květů měla snad třicet.

Začíná kvést bílými květy ...


které postupně přecházejí v růžovou barvu ...


a zrají až do nádherného starorůžového odstínu.



Na rostlině jsou současně bílé i růžové květy, tj. podle toho jak nakvétají.


S podzimem květy zasychají a jsou stále velmi dekorativní.



První sníh  ...



a ranní námraza vytváří krásné vzory.



Na našich výletech a dovolených jsme potkali spoustu krásných hortenzií.

Třeba tyto obrovské záhony na zámku Slatiňany


Ohromné bílé "koule" u zámku Raduň


a nebo třeba tato hortenzie latnatá v Karlových Varech u Sadové kolonády.


Nejkrásnější jsou pro mě hortenzie v zámeckém parku v Častolovicích.
Tam se snoubí romantika zámku s nostalgickou krásou hortenzií.










V loni v srpnu jsem si hortenzie namnožila.
Možná tento postup také znáte.
Větvičku bez květů seříznu na cca 10 cm, zastřihnu listy
a vsadím do vlhkého písku do průhledného kelímku,
na který dám ustřihnutou PET lahev, aby měly mikroklima.
Dala jsem je domů na okno, kde moc sluníčko nesvítí.
Do  měsíce by se měly objevit kořínky.
Potom přesadím do květináče do hlíny 
se zahradním substrátem  a nechám je venku.
 Chráním je před mrazem, stále mírně zalévám.
Nyní je mám ve sklepě, kde nemrzne.
Uvidím na jaře z kolika nových sazenic se budu moci radovat.




Užijte si mrazivé dny, které nás čekají.
Jsou určitě lepší než včerejší páteční počasí,
které u nás přineslo nejprve sníh, potom vydatný déšť
a dokonce i bouřku.

Komentáře

  1. Také mám pěknou sbírku klasických i latnatých.A stále rozšiřuji,většina je zachráněných z obchodů-Hornbach,OBI a jim podobných.Jitka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas také zahraňuji výprodejové ne příliš líbivé, ale jsou vděčné, zkrásní a dělají radost.

      Vymazat
  2. Jitu, nádherně jsi ve fotkách zachytila mé oblíbené hortenzie!❤️Kdo by je nemiloval!I já je mám v zahradě-hortenzii latnatou,Pinky winky,… je tu velkovětou v zahradě nemám, jen každoročně novou v květináči.Množit je jsem ještě nezkoušela,jsem zvědavá jak se Ti na jaře ujmou!Klidnou neděli a v úterý na viděnou.🙋🏻‍♀️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko také všem u nás nedaří, ale snažím se o ně pečovat co nejlépe.

      Vymazat
  3. Hortenzie jsou opravdu dekorativní. Ráda jsem se koukla na fotky.
    A držím palce, ať se na jaře raduješ z mnoha jejich nových sazeniček

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím se sazeničky drží, uvidím na jaře jak obrazí.

      Vymazat
  4. Jitu, moc krásný příspěvek ze života hortenzií. Překrásné fotky! Máš pravdu, jsou nádherné od jara do zimy.
    Přeji příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už se těším na jaro až budu očima "povytahovat" jejich pupeny.

      Vymazat
  5. Krásný příspěvek. Hortenzii mám jen jednu už letitou, ale stále krásně kvete.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Některé už mám také letité, kvetou podle toho jak na jaře omrznou nebo neomrznou.

      Vymazat
  6. Lezarts

    Příspěvek pro mě, jako na míru! Miluji Hortenzie a mám v zahradě docela pěknou sbírku. Baví mě na nich, že prakticky celý rok jsou atraktivní. Nafotila jsi hezké portréty!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou atraktivní a krásné v každé roční době.

      Vymazat
  7. Krásné fotky. Kdo by nemiloval hortenzie. Také jich pár mám. Daří se mi namnožit hortenzie z Chorvatska, zapíchnu je do hlíny a na květináč natáhnu mikrotenový sáček. Další rok už kvetou a jdou do země.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Množí se celkem lehce, uvidíme kolik jich do jara ze sazeniček vydrží.

      Vymazat
  8. Jituško, tak to byla krásná podívaná. Také mám několik hortenzií na zahrádce a je krásné, že je obdivuješ po celý rok. Přeji ti hezkou neděli. Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stále mám na nich suché květy, ale už se objevují zelené pupeny, na ně je ale ještě brzy.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci