Přepychy - starý hřbitov

 


Staré hřbitovy mám ráda
 a když jsme v obci Přepychy zaparkovali u kostela,
 abychom se šli podívat do poutního místa Dřízeňské údolí,
nedalo mi to a otevřenou brankou jsem vešla na malý hřbitov.


Historie kostela svatého Prokopa v Přepychách sahá až do poloviny 14. století,
a renesančně byl přestavěn v roce 1574, jak je uvedeno římskými čísly v jeho štítu.

Nachází se u Farského rybníku, na jehož druhé straně je postavena fara.
Překvapilo mě, jaké je to nádherné místo uprostřed této malé obce.




Hřbitov je malý, bez cestiček, přírodní, zarostlý travou ...


Hrobů je zde pár desítek, jsou staré kolem sta a více let,
je to poslední připomínka života a osudů místních obyvatel,
kteří zde kdysi žili a pracovali ...


Staré náhrobky se jmény, podobiznami, datumy, nápisy, vzpomínkami ...

Jsou tak jiné od současných strohých nápisů,
dá se z nich vyčíst mnoho ...




Staré pomníky jsou fotogenické
je v nich nostalgie, klid, pokora ...





Je tady pochován Alois Mádr, zakladatel poutního místa v Dřízně,
kam jsem vás pozvala v minulém příspěvku.




Údolí s pasoucími se ovečkami
 a pohledem na kostel v podzimních barvách.
Skutečnost byla mnohem hezčí, 
údolí bylo ve stínu zapadajícího slunce.




Mějte hezký druhý listopadový večer se vzpomínkou na blízké,
 kteří už tady s námi nejsou.


Komentáře

  1. Úžasné místo, Jituško! Děkuji za tuhle romantickou podívanou, příležitostně se tam rádi zastavíme. Máme taková místa moc rádi.
    Měj pokud možno hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko byla to náhoda, že jsem zaparkovali zrovna tady. Hřbitov je hezký, malý venkovský a nikde nikdo. Byl pěkný zážitek.
      Měj hezké dny !

      Vymazat
  2. Jitko, ani jsem netušila, že je u nás obec s takovým jménem :)
    Moc hezké fotky.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přepychy nejsou daleko od nás a vždycky jsem je měl spojené s burzami (tam jsem tedy nikdy nebyla) a mile mě překvapily.
      Krásné listopadové dny !

      Vymazat
  3. Mám ráda taková místa. Člověk ani neví, kolik takových je.
    Moc ráda jsem se podívala na Tvoje fotka a přečetla doprovodný text.
    Klidné dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Staré hřbitovy já můžu ...
      Pěkné podzimní dny !

      Vymazat
  4. Jitko, já na staré hřbitovy nakukuji moc ráda. Mám ráda jejich klid, ráda si čtu na náhrobcích, kdo tam odpočívá (ty staré bývají takové obsáhlejší). Takže jsem se ráda prošla s tebou i tímto hřbitovem
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také je ráda navštěvuji, tenhle byl opravdu malinký a bylo to na chvilku, ale stálo to za to.
      Klidné listopadové dny !

      Vymazat
  5. Pěkně zprostředkováno pomocí fotek. Staré hřbitovy mají svou zvláštní atmosféru, u nás máme takový malý hřbitov padlých ruských vojáků. Líbí se mi ta poslední fotka toho kostelíku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Staré hřbitovy mají opravdu zvláštní atmosféru, vyzařuje z nich ticho, klid a smíření.
      Poslední fotka kostelíku vznikla náhodou, takové fotky jsou nejhezčí ...

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci