Čas kaštanů


 ...   znamená příchod podzimu.

Právě dnes minutu po desáté večerní začíná kalendářní podzim.


Stejně jako děti, 
tak i já si ráda seberu ze země kaštan,
třeba na dekoraci
nebo pro příjemný pocit, když ho mačkám v dlani.


Loni jsme sbírali kaštany v Královské zahradě v Praze,
letos pro změnu máme kaštany z Brna :-).


Byla to ještě "miminka" krásně zabalená v pichlavé slupce.

¨

Právě vyloupané jsou nejkrásnější,
lesklé a krásně naducané.



Možná znáte ze svého dětství knížku
Kaštánek a Kaštanka.
V ní je spousta postaviček a zvířátek
z plodů podzimu.



Příští týden nás konečně čekají teplejší a snad i slunečné dny
a mnohé z nás i prodloužený víkend.

Konečně přijde babí léto !!!



Přeji příjemný a pohodový víkend !!!


Komentáře

  1. Moc ráda svírám v dlani kaštan. Je to pro mne velmi příjemný pocit. A vzpomínka na dětství, kdy jsme s otcem tvořili všelijaké postavičky.
    Hezký víkend. Tady u nás v Podkrkonoší to tedy zatím nevypadá, že by přeci jenom babí léto k nám nakouklo.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi většina z nás má spojené kaštany s dětstvím.
      Přeji krásné podzimní dny !!!

      Vymazat
  2. Mám ráda barvu čerstvě vyloupnutých kašanů. Je krásná. Kaštan nosím v kapse kabátu nebo bundy a dávám je jako dekoraci do proutěného košíku. K podzimu to prostě patří. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyloupané jsou nejkrásnější, hladké a lesklé. Krásný podzim ♥

      Vymazat
    2. Jo, jsou báječné. Zdraví Iwka

      Vymazat
  3. Kastany miluju uplne stejne:-). Krasna knizka, asi ji neznam, ty ilustrace jsou kouzelne. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obrázky v knížce jsou opravdu moc povedené, knížku mám moc ráda.
      Hezké dny !!!

      Vymazat
  4. Kaštany miluju.A ta knížka bylo moje dětství...Musím ji u rodičů najít.Děkuji moc za připomenutí.Ty hnědé podzimní poklady jsou krásné.Tak hezký podzim i k vám.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že knížku někdo zná, je kouzelná. Pohodové podzimní dny !!!

      Vymazat
  5. Moc ráda sbírám kaštany, letos už jich malinko mám, ale ještě musím nějaké sehnat. Líbí se mi žmoulat je v dlani, ale i jako dekorace. :o)
    Přeji fajn neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kaštanů také zatím moc nemáme, budeme to muset napravit. Hezký podzim !!!

      Vymazat
  6. Také už mám letos v kapse první hladoucky kaštan:-)Našla jsem ho v den,kdy jsem zrovna neměla dobrý den:-0Nosím je roky celoročně v různých kapsách a kabelkach.Jitu,krasny podzim!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ať kaštánek dělá další dny lepší a krásnější.

      Vymazat
  7. Knížku neznám, ale podzimní plody všeobecně mám ráda. Zrovna včera jsem si přinesla bobule na dekoraci. Hezký podzim Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podzim už je tady, taky doma trochu dekoruji. Hezké dny babího léta !!!

      Vymazat
  8. hezký večer, Jitko,
    knížku mám z dětství, je krásná, už ji užily i děti a brzy se nám narodí vnouček......
    přeji vám krásný podzim, Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je fajn, že knížku užije i další generace ...
      Příjemné podzimní dny !!!

      Vymazat
  9. Jitko,
    úžasné fotky,připomínají mi vždycky na podzim nejvíc dětství.Hezký večer.
    Renča

    OdpovědětVymazat
  10. Kaštan v dlani, to je něco moc krásného...
    A knížku znám :o)
    Jituško, měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že knížku znáš, je to naše dětství ...

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci