Tvarohový koláč


Někdy taky nazývaný Švédský sypaný koláč, je velmi jednoduchý a hlavně rychlý. Kdysi jsem ho pekla, recept někde založila a na stránkách http://www.gurmanka.cz/ jsem ho letos objevila a dnes konečně upekla a je vynikající.
Na suchou směs potřebujeme:
2 a ½ hrnku polohrubé mouky, 1 hrnek cukru krupice, 1 prášek do pečiva.

Na tvarohovou náplň potřebujeme:
3 balení měkkého tvarohu (3 x 250 g), 3 celá vejce, 1 vanilkový cukr a 2 lžíce cukru moučka, hrst rozinek – mohou být namočeny v rumu, ale když je tam nedáme, nic se nestane.

Na povrch koláče potřebujeme cca 150 g másla, které nakrájíme na tenké plátky. Mouku, cukr a prášek do pečiva smícháme. Polovinu suché směsi nasypeme na plech vyložený pečicím papírem. Na tuto vrstvu nalijeme tvarohovou náplň, kterou jsme připravili smícháním tvarohu, vajec, cukru, rozinek (bílky jsem ušlehala na sníh a vmíchala nakonec). Náplň rozetřeme stejnoměrně po celé pečicí formě a zasypeme druhou polovinou suché směsi. Povrch koláče poklademe plátky másla a vložíme do trouby vyhřáté na 180 °C. Pekla jsem 40 minut. Velikost plechu 28 x 34 cm.
Vyzkoušejte a určitě si pochutnáte.

Komentáře

  1. Že bych na víkend upekla? vypadá opravdu lákavě

    OdpovědětVymazat
  2. mnaaam, tvaroh mam mooooc rada :) vyskusam, dakujem za tip

    OdpovědětVymazat
  3. hmm..vypadá lákavě .. na víkend bych ho mohla zkusit .. :o)) díky za recept.

    OdpovědětVymazat
  4. KUK na můj blog, něco je tam pro tebe :o)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci