Hradozámecké Valtice a losování


Hradozámecká noc se koná každý rok poslední srpnový víkend 
na hradech a zámcích, které se do této akce přihlásí.

V průběhu let jsme jich pár absolvovali:
Častolovice, Slatiňany, Hluboká nad Vltavou, Kostelec nad Orlicí.

Letos se nám podařilo v této době být na jižní Moravě
a navštívili jsme zámek Valtice.




O půl deváté nám začala prohlídka potemnělých komnat při svitu lustrů a svíček.


Byla to romantika jako z filmu ...


Zámecká kaple, úžasný prostor, který byl ještě úžasnější
za zvuků varhan ...





Potemnělou obrazárnu doprovázely jemné tóny harfy ...



Tato tapeta mi učarovala ...




Noční zámek má úplně jinou atmosféru, romantickou a tajuplnou.



Zámecké prostory jsme opustili kolem desáté hodiny.
Nádvoří bylo tiché, světýlka svítila .... bylo to jako z pohádky,
jenom my a potemnělý a liduprázdný zámek ...

Po chvíli si k vedlejšímu stolečku sedla starší paní
a dali jsme se s ní do vyprávění.

Je již v důchodu, ale chyběl jí kontakt s lidmi 
a tak chodí vypomáhat na zámek při různých akcích.
Celý život prožila v této nádherné části Moravy,
vdova, matka čtyř dětí, babička, prababička.
Bylo to moc milé setkání ...

Prohlídka byla nádherná, průvodce sympatický,
jenom to dusno v zámeckých komnatách bylo nepříjemné.
Není divu, v sobotu bylo na jižní Moravě až 35 stupňů.


A protože jsme už z dovolené doma, dostala jsem se konečně k losování.
Děkuji za krásné komentáře a věřím, že s blogováním vydržím ...

Letos jsme procestovali spoustu krásných míst, ráda se s vámi o ně podělím,
snad podzimní dny přinesou více času na blog ...

Lístečky se jmény jsem dala do kapsičky
 a losovala dcera ...


... výherkyní se stává LEZARTS

Doufám, že kapsička udělá radost.
Renatku prosím o kontakt, kam mám zásilku odeslat
a příslušné údaje k ní na email: judith@seznam.cz
(zásilkovna nebo balíkovna)



Užijte si poslední srpnové dny !!!

Komentáře

  1. Jituško, děkuji za krásnou romantickou reportáž! Moc ti takový zážitek přeji!
    A Renatce gratuluji ke krásné výhře.
    Přeji krásné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko bylo to krásné, hlavně to potemnělé a tiché nádvoří... Měj se hezky!

      Vymazat
  2. Lezarts
    Jitu, nejdříve mě ohromila noční prohlídka zámku, vystaveného jako z krajky a krásným interiérem …, ale na konci příspěvku jsem nevěřila svým očím!!!
    Ani nevíš, jakou mám radost, obdivuji tvojí precizní a vždy vkusnou práci!!!
    Bude to pro mě velkou poctou vlastnit jednu z tvých kreací!
    Ještě ze srdce děkuji ručce tvé dcery a tobě za radost, kterou jste mi udělaly!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renato moc ti přeji takovou radost a moment překvapení. Dcera se ráda losování ujala.
      Krásné dny přeji !

      Vymazat
  3. Jitko, moc hezké fotky z večerní návštěvy zámku.
    Výherkyni gratuluju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám ráda neobvyklé prohlídky a ty hradozámecké jsou pro mě Top !

      Vymazat
  4. Na zámku ve Valticích jsem byla, ale to už je dávno a takovou krásnou večerní atmosféru jsem tedy nezažila. Moc krásně jsi to nafotila. Muselo to být opravdu moc krásné.
    Renatce gratuluji k výhře!
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My tam byli na kole den před tím kolem poledne, plno turistů a vedro. Večer sice bylo také vedro a skoro liduprázdno a ta atmosféra ...
      Krásné zářijové dny !

      Vymazat
  5. Večerní zámecká romantika má kouzelný nádech, prohlédla jsem si ji 2x. Bloguj, byla bych ochuzená o tak krásnou atmosféru. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Večerní zámky mám moc ráda, jsou úplně jiné ...

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci