Krása a nostalgie hortenzií

Nádherný čas hortenzií jsem si užila dosyta.
S prvním mrazy jejich barevná krása bohužel končí.
Letos mi latnaté hortenzie o trochu vyrostly,
kvetly a dělaly mi velkou radost.

Ostatní hortenzie zjara hodně pomrzly,
ale pár květů na nich také vykvetlo.
Přes horké léto chtěly hodně vody, snažila jsem se je udržet v kondici,
aby moc nevadly a květy neuschly.
Docela se mi to povedlo.


Pár kvítků hortenzie jsem "uchovala"
jako výšivku na "Romantické prostírce"






Modrá hortenzie byl můj červencový úlovek ve slevovém stojanu v Hornbachu.
Občas si tam nějakou rostlinu koupím, i když zrovna na první pohled krásou neoplývá.
Hortenzie se mi odvděčila krásnými květy, rozrostla se a jsem zvědavá
jakou barvou příští rok vykvete.

Hortenzie "Anabelle" vždycky jsem si ji moc přála.
Mám několik let dva keříky a každý rok jsou větší a krásnější.

Líbí se mi její proměna od jara do podzimu.

První jarní zelenkavé květy ...


vystřídá bílá barva s trochou zelené ...


v létě jsou to nádherné nadýchané bílé květy ...


s podzimem se opět vybarví do zelenkavé a květy začínají usychat.


Nelatnatá hortenzie, která mi hodně kvetla byla
"Magical Harmony", protože jsem ji vsadila do velkého květináče
a jarní mrazy tak přežila v bezpečí.

Krásně narostla a jsem ráda, že i v omezeném prostoru květináče,
se jí daří dobře.


Nadešel čas na nový věnec z hortenzie.
Tento jsem dělala vloni, krásně chytil patinu ...


Protože mám hodně "materiálu",
 tak jsem minulý týden udělala  nový z květů hortenzií
 Anabelly a Magical Harmony.



Nejkrásnější je čerstvý, během pár dnů kvítky uschnout
a časem vyblednou ...






Moje dny nejsou zality jenom sluncem ...

Čeká mě poslední rozloučení s mojí tetou.
Dožila se požehnaného věku a odešla po čtvrt století
za svým mužem Františkem v den jeho svátku.
Možná náhoda, možná osud ...



Komentáře

  1. Jitko, upřímnou soustrast.
    Hortenzie máš krásné, věnec a výšivku taky.

    OdpovědětVymazat
  2. Jituško, tolik krásy a v srdci máš takový smutek. To mi je líto!
    Opatruj se. Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Lezarts
    Hortenzie jsou moje oblíbenkyně a mám jich slušnou sbírku, ale letos mi na jaře hodně pomrzly.
    Tak festival jejich květů se docela smrskl. Ale na věnec z Arabela ještě mám:-).
    Něžně jsi je zvěčnila ve výšivce!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci