Advent začal ...


 Advent s vůní perníku 

je název letošních vánočních akcí v Pardubicích.


Šla jsem se projít na Pernštýnské náměstí v týdnu před zahájením vánočních trhů,
kdy bylo jemně pocukrováno, ale hlavně tady nebyla hlava na hlavě.
Čím jsem starší, tak davy lidí nemusím.








Kousek od Pernštýnského náměstí stojí kostel sv. Bartoloměje.
Jeho historie sahá až do 16. století a sloužil jako
pohřební kostel Pernštejnů.

Chodím kolem něho často, ale nikdy jsem uvnitř nebyla.
Plánovala jsem si, že někdy až bude "Noc kostelů", ho navštívím.


Život připravuje různá překvapení a ne vždy ta příjemná.

V sobotu jsem tento kostel poprvé navštívila, neplánovaně,
ale o to smutněji ...


Kousíček odtud se lidé scházeli na vánoční trhy a vítali příchod adventu.

Já se spoustou dalších lidí jsem se naposledy loučila s kolegyní z práce,
která odešla náhle a nečekaně.

Její svíce života dohořela příliš brzy,
byla jenom o něco málo starší než já.


Po obřadu jsem měla více než dvě hodiny času a chtěla jsem 
být chvíli sama  se svými myšlenkami (tedy sama uprostřed ostatních lidí),
a tak jsem si v klidu obešla místa, která byla vánočně nazdobena a zasněžena.


Pardubický zámek jako z pohádky ...


Pohled od zámku na Zelenou bránu



Automatické mlýny jsem vám na podzim představovala,
nyní jsou  "v zimním kabátku".



Vánoční trhy na Pernštýnském náměstí zahájil děkan lanškrounské farnosti Zbigniew Czendlik.


Atmosféra byla úžasná, zimní počasí, vločky se snášely k zemi, horký punč na zahřátí,
prostě dokonalý začátek adventu ...





Přeji vám všem krásný advent plný radosti, očekávání
a hlavně bez smutných zpráv.


Komentáře

  1. Jituško, děkuji za úchvatné fotky, Pardubice pod sněhem jsou velká vzácnost...
    Škoda, že si poprvé kostel navštívila při takové příležitosti...
    Moc tě zdravím, přeji hezké dny a těším se! Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Moc krásné fotky z Pardubic.
    Hezké adventní dny, Jitko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Lezarts
    Zároveň krásný a smutný začátek Adventu.
    Atmosféra trhů i města pod sněhem je okouzlující!

    OdpovědětVymazat
  4. Jitko, moc hezké fotky, jen škoda, že jsi je pořizovala při takové smutné příležitosti.
    Hezkou druhou adventní neděli

    OdpovědětVymazat
  5. Když Pardubice, tak perník, jinak to ani být nemůže. Mrzí mě, že návštěva kostela proběhla za tak smutné situace, život je někdy kruťas. Zasněžené Pardubice jsou krásné, zámek je opravdu jako z pohádky. Přeji klidný advent, zdravím 😉🙋‍♀️

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem se teda na advent už těšila. Tenhle týden jsme byli taky v Pardubicích na trzích. Hlavně jsme tam našli s manželem super stánek, kde prodávali gin. Bylo to v Automatických mlýnech, které mě teď v poslední době hodně baví. Takže vás zdravím z Chrudimi do Pardubic. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci