Zámek Raduň


Zámek Raduň

se také nazývá perla novogotického romantismu.

Nachází se 7 km od Opavy. Byla to původně zemanská tvrz přestavěná na zámek
o třech arkádových křídlech, s hospodářským dvorem, pivovarem, 
smíšeným lesoparkem se čtyřmi rybníky.




Navštívili jsme prohlídkový okruh Jižní zámek,
 který nabízí pohled do reprezentačních pokojů rodiny
 a do soukromých prostorů služebnictva.
Ukazuje životní styl obyvatel zámku od počátku 19. století do poloviny 20. století.








Můžete navštívit také Oranžerii s okrasnou zahradou.



Za slunečného počasí stojí za to sejít od zámku dolů k rybníku, obejít ho
a máte kouzelné fotky zrcadlícího se zámku
 ve vodní hladině.


Za mě je to moc hezký zámek se spoustou dobových předmětů, je menší, ale o to útulnější.

Prohlídka se mi moc líbila, zajímavé a roztomilé byly postavičky holky s klukem posazené na balkoně.
Ty nejsou historické, jsou současné, ale jakoby tady byly odjakživa ...



Mějte hezké dny nastupujícího podzimu !


Komentáře

  1. Jituško, byli jsme tam na konci října, byl zářivý den, všechno zavřené, ale užili jsme si to i tak. Procházka parkem k zadnímu rybníku byla úžasná! Děkuji za fotky interiéru, jak je vidět, i ten stojí za vidění.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zámek byl moc hezký, takové rodinné prostředí.
      Měj hezké dny !

      Vymazat
  2. Jitko, já tam byla málem každý rok. Přijde mi, že každý kousek nábytku či obložení ze dřeva nebo krásné perské koberce na zemi znám. Ne, neznám, jen mne to tam moc zajímá a baví. Po první návštěvě mi v hlavě vířilo - to je jak zámek na Loaře. Krásně to tam od první návštěvy opravili a upravili i rozsáhlý anglický park. Prostě úžasné místo u nás doma. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo tam kouzelně, moc krásný zámek a ty interiéry !
      Takhle já to mám u nás doma se zámkem Častolovice.
      Hezký podzim !

      Vymazat
  3. Mohu jen vzdychat nad tou krásou😊👍.

    OdpovědětVymazat
  4. Jitko, to zrcadlení je nádherné. Díky za přiblížení hezkého zámku se zajímavou expozicí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrcadlení mám ráda, kousek od tohoto místa se fotila nevěsta se ženichem.

      Vymazat
  5. Tam by se mi líbilo určitě taky ! Moc hezky jsi to nafotila. Dětičky na balkóně nemají chybu.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezké místo, dětičky mě zaujaly už pohledem zevnitř.
      Krásné dny !

      Vymazat
  6. Jitko, krásný zámek a moc hezké interiéry. Ráda jsem s Tebou nakoukla do těchto, pro mne neznámých, míst.
    Přeji fajn víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě to bylo také nové místo, vlastně všechno co jsme na severu Moravy navštívili.
      Hezké podzimní dny !

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci