Zažili jsme "Zažijte to znovu"


Zúčastnili jsme se akce pod názverm 

"Zažijte to znovu"

která zážitkovou formou připomíná výročí 100 let od vzniku republiky.

Ve více než 20 městech bude návštěvník moci něco
okusit z prvorepublikové atmosféry.

Akce probíhá od 7. září do 28. října po celé republice.
My jsme v neděli 9. září navštívili tuto akci ve Vysokém Mýtě. 


Návštěvníci v dobových kulisách,
 které se odehrávají v sestavě tří speciálně upravených kontejnerů,
 prožijí příběh vzniku republiky. 

Hlavně děti si užijí spoustu zážitků,
třeba formou zábavných úkolů v tehdejší Záložně:


Navštíví obecnou školu


s dobovým vybavením a tehdy nezbytnou rákoskou


a přísným panem učitelem v podání herce Petra Batěka.


V prvorepublikové kavárně mohli návštěvníci ochutnat
 oblíbené speciality prvního československého prezidenta,
např. bábovku podle receptu jeho maminky,
 švestkové knedlíky s mákem, cukroví či kávu.


Atmosféru dokreslovala dlouhá řada
historických automobilů:





Hasičská stříkačka z roku 1925, spojená s ukázkou její obsluhy:


Fotek moc nemám,  moc se fotit nedalo, bylo všude plno lidí ... 
na prohlídky školy a záložky se čekalo v dlouhé frontě.
Ve stánku Laurinka jste se mohli nechat vyfotit v dobových kostýmech
u historického automobilu nebo vyzkoušet virtuální projížďku
 historickou Prahou, tu vyzkoušela dcera a moc se jí to líbilo.
V prvorepublikové kavárně  jsme ani nebyli.

Všude bylo hodně lidí,
 a tak si neumím tuto akci představit ve velkých městech,
protože upravené kontejnery jsou velmi úzké a malé
a vejde se tam málo lidí.
Doprovodný program se ve městech bude lišit,
někde přijede i pan prezident Masaryk na koni, to tady nebylo.

Pro mě trochu zklamání, možná jsem "rozmlsaná" 
jinými podařenějšími akcemi,  ale čekala jsem od toho víc, 
hlavně víc historie v doprovodném programu.

Potěšilo mě, že někteří návštěvníci přišli v dobových kostýmech,
i majitelé aut byli takto oblečeni.

V Pardubicích, kde tato akce přesně na výročí 28. října končí,
bude třeba program bohatší a zajímavější.

Odkaz  je  TADY


Přeji vám krásné dny slunečného letního podzimu !!!


Komentáře

  1. Jitu,další zajímavá akce☺Píši si do kalendáře a těším se do Pardubic!Jen nevim,zda to bude u nas lepší, spíš tipuji ještě více lidí :-0Uvidime se?!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že bude bohatší program, ještě nevím jestli tam půjdeme, když už jsem viděli.
      Hezké dny !!!

      Vymazat
  2. Jituško, to je zajímavá akce. Vůbec o ní nevím. Díky. Hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem nevěděla, ale manžel mě upozornil, že dávají reklamu v rádiu.
      Hezké zářijové dny !!!

      Vymazat
  3. I u nás, v Plzni bude tato akce. Plzeňáci se všeobecně rádi takových akcí účastní, to bude určitě na náměstí plno :) Ale zajdu se ráda podívat. Díky za tip.
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Plzni to bude velké, stojí to za to, dcera byla spokojená.
      Krásné podzimní dny !!!

      Vymazat
  4. Musela to být nádherná akce, vůbec jsem o ní nevěděla až od tebe. Nějak chybí propagace. Dcera má v říjnu takový den ve škole, mají přijít v dobovém oblečení, tak se těším. Pa Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem o ní neslyšela, reklama běží v rádiu, ale na tištěnou či televizní jsem nenarazila. Mám takové akce ráda, třeba ještě navštívím nakonec Pardubice, když bude dobrý doprovodný program.
      Hezký víkend !!!

      Vymazat
  5. Děkuji za odkaz a fotky, moc ráda jsem se podívala. Pro mě by to byl ráj, asi bych přežila i ty davy lidí. Kéž by mi vyšel čas na ty Pardubice...
    Krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám takové akce moc ráda, pro mě to byl zážitek a třeba i ty Pardubice dám.
      Hezké dny !!!

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci