Nostalgické vánoce


Druhá adventní neděle měla kouzlo pravých vánoc se sněhem a mrazem. Kéž by takové počasí vydrželo i za 14 dnů, aby vánoce měly tu správnou atmosféru. Já jsem se vánočně naladila minulý týden, kdy mě v knihkupectví zaujaly dvě knížky od Kláry Trnkové - Vánoce z babiččina kapsáře a Babiččin vánoční balíček. Pro milovnice nostalgických vánoc s krásnými starými obrázky, tvořením ve stylu dřívějších dob, recepty a dalšími vánočními i mikulášskými nápady jsou to úžasné knížky.


A nezbývá než souhlasit s autorkou, která na zadní straně knížky píše:
Vánoce by měly do našich duší přinášet klid a pohodu. Zdá se však, že přes rychlejší komunikační prostředky a vybavení usnadňující práci, jsou rok od roku uspěchanější.
V současné době, kdy je advent naplněn pouze spěchem a překotnými předvánočními přípravami, je však také možné se zastavit a třeba se pokusit vyrobit nějakou drobnost sami nebo společně s dětmi.




 


Letos mlsám čokoládu z adventního kalendáře, ale navíc si každý večer dám šálek dobrého čaje, jehož krabička je krásná i jako dekorace.




Porcelánová cedulka s andělíčkem určitě navodí tu správnou vánoční atmosféru starobylých vánoc.

 
Půvabné kartonové krabičky mohou složit třeba na malé ozdoby či sladkosti, ale jsou krásné i jako samotná dekorace. 
 


 
Vánoční kornoutky mnohé z vás vyráběly, i já jsem jim neodolala. Jako dekorace jsou půvabné a dají se naplnit vším možným - větvičkami, jmelím, ozdobami, bonbony nebo šiškami.
 

 
 
To jsou nostalgické vánoce od nás doma. S dcerkou budeme určitě něco podle knížky vyrábět, už se na to moc těší. Tento styl vánoc se mi líbí čím dál víc, odráží se v nich pohoda a klid starých časů, kdy se lidé těšili na prosté vánoční radosti.   
 
(knížky Studio trnka, krabičky obchod Nanu nana)
 

Komentáře

  1. Kouzelný příspěvek Jity:o))). Jééé ty knížky jsou úžasné. Tož to si je budu muset taky urkitě pořídit, řádně jsi mě navnadila (narozeniny se mi blíží;-D). Znáš knížku od Ivi Huttnerové Za domácím štěstím? A moc peknučké vánoční čmaněníčko tady opět máš!!! Poklidné svátky vinšuji Míša

    OdpovědětVymazat
  2. Jitka tie knižky sú úžasné a celý príspevok s nostalgiou zaváňajúcou je krásny. Pekný adventný čas prajem! Iveta

    OdpovědětVymazat
  3. Jitunko, to je krása! Knížky jsou půvabné svou nostalgií ... Čajíček znám, firmu jsem si oblíbila i pro koření... a krásná je porcelánová cedulička a kartonové krabičky!
    Hezký večer, Maru

    OdpovědětVymazat
  4. Jitko jsem unešena,ty knížky musím mít!!!!Krása a děkuji za inspiraci!!!Daja-Duha2

    OdpovědětVymazat
  5. Jituško ty knížky jsou kouzelné-krása!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  6. To je tak nádherné! Moc jsem se pokochala :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Jitko, je to vážně krása! Nostalgické obrázky mají něco do sebe. Taky mám pár knížeček Kláry Trnkové a listování v nich je pohoda.
    Ivana

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Jitko, Tvůj příspěvek je moc krásný. Potěcha pro duši. Také mám tyto věcičky moc ráda, i můj poslední příspěvek je nostalgický. Měj se hezky. Slávka

    OdpovědětVymazat
  9. Jituško,
    tvůj příspěvek je krásně nostalgický a plný krásných foteček!
    Úplně se u něj člověk zastaví a zklidní :-)
    Já moc děkuji za včerejší setkání a dárečky !

    OdpovědětVymazat
  10. A´áááách, tak to je tedy nádhera! Jitu, vykouzlila si to dokonale, úplně jsem se zasnila.
    A z kornoutku mám tu čest se radovat, děkuji!
    Posílám přání hezkého večera, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  11. Jituš, naservírovala si nám kúzelné Vianoce ako od babičky. Presne podľa mojho gusta. Tiež sa tento rok snažím užívať si sviatočnú atmosféru a nenaháňať sa, asi už starnem, chichi :) Knižky ma veľmi zaujali, krásne tvorenie a čarovné obrázky. Prajem pekný deň. Renata

    OdpovědětVymazat
  12. Neodolala jsem a musela si knížečku taky objednat :) Je to taková krása!! děkuji za inspiraci, u vás se vždycky kochám :)

    OdpovědětVymazat
  13. Opravdu nádherné fotky, pá Marcela

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci