Tajemný hrad Pernštejn

 

Hrad Pernštejn

 který se tyčí na skále nad městysem Nedvědice už bezmála osm století,
vám určitě nemusím představovat.

Typická je pro něj hranolová věž zvaná Barborka, 
která je spojena s hradem dřevěnou lávkou.

Zahrál si v mnoha pohádkách i filmech.


Vrátili jsme se na něj po mnoha letech.

Je tajemný, pohádkový a nikdy se nepodařilo žádnému vojsku ho dobýt.


Má spoustu fotogenických míst,
tak jsem si jeho návštěvu i focení moc užila ...





















Cílem naší prohlídky nebyl jenom hrad,
ale chtěla jsem vidět letos nově otevřenou 
Vrchnostenskou okrasnou zahradu,
která se vrátila do své původní podoby z počátku 19. století.

Tam se podíváme příště ...



Mějte hezké poslední červencové dny  !!!

Komentáře

  1. Pernštejn se mi na fotkách moc líbí, ale ještě mne tam cesty nezavedly. Tak jsem se znovu pokochala u tebe a budu věřit, že mi to jednou vyjde "na vlastní oči".
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to nádherný hrad, určitě stojí za návštěvu.
      Hezký srpen !

      Vymazat
  2. Je fakt hodn fotogenický, Jituško! Krásné fotky, i nám se tam líbilo.
    Měj hezké dny! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to "opravdový" tajemný hrad, byli jsme tam už několikrát.
      Krásné léto !

      Vymazat
  3. Tak tam jsem se ještě na živo nepodívala. Zatím mi musí stačit Tvoje krásné fotky.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě by se ti tam líbilo !
      Měj hezké srpnové dny.

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Stojí za to, je to výlet na celý den, hrad a zahrada.

      Vymazat
  5. Letos se po letech chceme na Pernštejn vrátit, právě kvůli zahradě. Měj se, Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zahrada je úžasná ... byli jsme tam dlouho, ale chcete to v chladnější den, ne jako my ve 30 st. a plném slunci.
      Hezké léto !

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci