Svatý Jan pod Skalou a Tetín


Svatý Jan pod Skalou 

je malá osada ukrytá uprostřed  listnatých lesů nedaleko Berouna.

Už samotný příjezd do ní je úchvatný.
Pod nejmohutnějším útesem Českeho krasu zvaný Skála (438 m)
se již několik století tísní malá obec
 s benediktýnským klášterem,
jehož nynější barokní podoba pochází z přelomu 17. a 18. století.


Jeho raritou je propojení s původní poustevnickou jeskyní,
později přeměněnou na skalní kostel. 


Cílem našeho výletu byla vyhlídka na Skále,
která ční do výšky 180 m a její nejvyšší hrot
je zviditelněný dřevěným křížem.



Cesta není zase tak dlouhá, ale hodně příkrá,
je velké vedro a v nohám už máme
více než 14 km za celý den.



Nakonec jsme to dali !

Vrchol jsem si představovala trochu jinak,
je dost "vzdušný".

Výšky moc nemusím.
Na vrcholu je pouze malý plůtek kolem kříže,
byl to pro mě docela adrenalin.




Cestou zpátky jsem se zastavili 

v Tetíně

jedné z nejstarších vesnic České republiky.
Její počátky sahají do první poloviny 10. století.
Je vidět už z dálky, 
tyčí se nad skalnatými výběžky nad řekou Berounkou.


Od kostela sv. Jana Nepomuckého je nádherný
výhled na řeku Berounku, Český kras i město Beroun.







Byl podvečer jednoho horkého červencového dne
a bylo tady v paprscích zapadajícího slunce moc krásně ...

Jsou to chvíle, které stojí za zapamatování ...



Mějte krásné dny pomalu končícího léta !



Komentáře

  1. Nebyla jsem tam, ale svým způsobem ta místa znám z fotek od Moniky z kopečku.
    Ale i tak jsem se tam opět moc ráda podívala tentokrát prostřednictvím Tvých fotek.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky je znám od Moniky z kopečku a chtěla jsem je jednou vidět na vlastní oči. Je tam moc hezky, Monika bydlí v krásném kraji.
      Pohodové dny !

      Vymazat
  2. Jituško, nádhera!
    Znám hodně fotek, ale Ještě jsme tam nebyli!
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem znala z fotek, skutečnost je ještě hezčí !
      Krásné dovolenkové dny !

      Vymazat
  3. Jitko, před pár lety jsem ta místa navštívila. A byla jsem nadšená. Mají svou duši. Díky za připomenutí a fotky. Krásné jsi je nafotila.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem také byla nadšená, krásná příroda, prostě místa s duší ...
      Hezké září !

      Vymazat
  4. Jitko, připomněla jsi mi naše výlety - na obou místech jsme byli, byť ne najednou. Sv. Jana pod Skalou jsme kombinovaly se Solvayovými lomy a Tetín zase s jeskyní Koda. V Poberouní je krásně na spoustě míst.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je tam krásně, my jsme ten den navštívili lom Velká Amerika a dva další a Sv. Jana pod Skalou a Tetín, bylo to náročné, ale teď na to ráda vzpomínám.
      Krásné dny !

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci