Tutanchamon RealExperience


Ještě než začne advent a  příspěvky na blogu budou vánočně laděné
vás pozvu na výstavu, která vás vrátí do let 1333 - 1323 př. n. l.
do Egypta do doby vlády Tutanchamona 
faraona Dolního a Horního Egypta.


Ze tmy vystupuje tvář faraona Tutanchamona
a než se promění ve vstupní bránu do časů dávno minulých,
tajemný hlas uvede příběh jednoho z nejznámějších egyptských vládců
a pozve vás do minulosti, do podsvětí i na věčnost.


Můj sen vidět egyptské pyramidy, Karnak, Luxor,
Káhiru, chrám Abu Simbel a mnoho jiných egyptských památek
jsem si splnila už před mnoha lety.

Nyní probíhá v Praze v Národním muzeu výstava

Tutanchamon RealExperience

Zatoužila jsem opět nasát alespoň trochu atmosféru
starověkého Egypta.



Exponáty jsou ze sbírek pražského Náprstkova muzea,
pouze socha mladého faraona je zapůjčena
z Musea August Kestner v Hannoveru.







Co mě hlavně lákalo byla multimediální podívaná
vytvořená díky nejmodernějším technologiím.
Ta umožňuje návštěvníkovi doslova vplout do proudu času
a projít věčností, kterou se dle legend měl ubírat
samotný faraon.

Svým provedením se výstava odlišuje od všeho,
do bylo dosud v Čechách k vidění.





Byl to zážitek, dva multimediální sály člověka
doslova pohltily a nepustily.




Objevení Tutachamonovy hrobky patří k nejvýznamnějším
archeologickým objevům všech dob.

V roce 2022 konktrétně 4. listopadu uplyne 100 let,
kdy archolog Howard Carter objevil zapečetěný 
vstup do hrobky.

Výstavu můžete navštívit do 31. ledna 2020
a poté se stěhuje do italského Milána
a dalších světových měst.



Mějte hezké dny začínajícího adventu !!!


Komentáře

  1. Jitko, trochu si mne nalákala. Asi bych si v NM užila egyptské památky víc než v Egyptě (nesnáším vedro :-)).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Egypt pro mě zůstává jako nezapomenutelná dovolená, i když tam bylo opravdu horko ...
      Přeji pohodový začátek adventu !!!

      Vymazat
  2. Jituško, děkuji za reportáž do dávné minulosti. Výstava je skutečně mimořádná, moc se mi líbí tohle "zhmotňováni" a simulace dávno zaniklých paláců. Začíná se to používat i na různých vykopávkách, ta představa je potom o hodně víc realistická.
    Přeji hezký adventní víkend, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl to zážitek, přála jsem si výstavu vidět a splnilo se mi to.
      Hezký a klidný začátek adventu !!!

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci