Zámecká noc v Častolovicích


Večerní prohlídka zámku za svitu lamp, lustrů a svíček
už sama o sobě v člověku vyvolá nádech romantiky a tajemna.

Koncem prázdnin se už léta koná akce pod názvem "Hradozámecká noc".
Není to na všech hradech a zámcích,
ale moje milované Častolovice se této akce účastní každý rok.
Letos to konečně vyšlo, že jsem i já mohla tento
romantický zámek navštívit nejenom za denního světla.


Poslední srpnový den byl horký a tak jsme ho trávili
na plovárně ve Vysokém Mýtě.
Prohlídku jsme měli rezervovanou na půl devátou,
ale když jsme ještě o půl šesté byli stále na plovárně,
říkala jsme si, že to bude fofr to stihnou.
A taky byl, dorazili jsme před osmou ...
 nikdy jsem na nádvoří nezažila tolik lidí jako tento večer.

Hned mě napadlo, že taková romantika to asi nebude ...

Ale stačí se na to povznést a kochat se zámkem za svitu lamp a luceren ...


Tato část zámku je soukromá.
V prvním patře (okna s oblouky za sochami) bydlí majitelka zámku
Franziska Diana Sternbergová Philipps
a jak jsme se dozvěděli od paní průvodkyně,
ve svém věku má už ráda klid a tento večer na zámku nebyla.

O patro výš jsou soukromé apartmány, které využívá majitelka zámku
pro své soukromé návštěvy a nebo jako svatební apartmá.
Před mnoha lety jsme tuto část navštívili,
 dnes už se tam prohlídky nekonají.




Na zámku můžete mít  romantickou svatbu
v této malé obřadní síni.



Pohledy do osvětlených oken byly okouzlující ...




Na zámku jsem nefotila, pouze v rytířském sále.


Hořel krb a odcházeli jsme za tónů Bohemian Rhapsody,
stejně jako v klášteru Oybin ...


Večerní pohled do Oranžerie, určitě ji znáte z mnoha mých fotek,
venku ji zdobí sošky andělíčků a zevnitř jsem ji viděla poprvé ...



Blíží se desátá hodina, lidí je méně,
ještě chvíli sedíme na sedátkách lemujících záhony levandule
a o půl jedenácté opouštíme zámek.


Byl to krásný horký letní večer plný romantiky.
Noční prohlídka má své kouzlo ...
Největší dojem na mě zanechala jídelna zvaná Tobiáška.
Představte si slavnostně prostřený stůl,
místnost lemují obrazy českých panovníků v životní velikosti,
strop zdobí malovaný kazetový strop
a vše je osvětleno pouze svíčkami na stole ... 

Všechny zámecké pokoje působí dojmem,
že majitelé zámku jenom na chvíli odešli ...
působí zabydleně jakoby se v nich stále žilo a bydlelo.


Malé překvapení mě čekalo v neděli ráno,
 když jsem si prohlížela fotky.
Na jedné z prvních fotek z nádvoří vidím Helenku
která již o tomto krásném zážitku psala tady

Bohužel jsem ji neviděla a omluvou mi je to,
že ze začátku fotil manžel a já jsem v té době byla na druhé straně
nádvoří v zámeckém obchůdku, a tak jsme se minuly.


To byl pro mě poslední klidný den před poprázdninovým 
návratem do tvrdé reality školních a pracovních dnů.
Hlavně ty pracovní jsou letos dost náročné.

Ale včerejší večer měl také své kouzlo ...
v televizi začala druhá řada dokumentárního pořadu 
"Modrá krev",
o šlechtických rodech a jejich sídlech.

První díl byl o nedalekém zámku Doudleby na Orlicí
a šlechtickém rodu Bubnů z Litic.
A jak určitě víte pořadem provází 
úžasný pan hrabě František Kinský,
který je nedalekým zámeckým sousedem tohoto zámku.


Mějte krásný i když deštivý víkend !!!

Komentáře

  1. Krása! Už jsem zámeckou noc obdivovala u Helenky. My jsme v těchto končinách byli letos v červenci na dovolené, byli jsme v Častolovicích i Doudlebech a ještě dneska jsem plná zážitků, včerejší "Modrá krev" to ještě umocnila.
    Přeji krásný víkend, Vlasta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám Častolovice kousek, jsem tam několikrát do roka a pokaždé je to pohlazení po duši.
      Hezké dny !!!

      Vymazat
  2. Jituško, děkuji za tvůj pohled, za nádherné fotky. Byl to krásný večer, při pohledu z okna se mi nechce věřit, že to je jen týden...
    Modrou krev jsme si moc užili, těším se na další díly. Včera jsem si konečně taky pustila starší dokument Občan Kinský o tatínkovi pana hraběte. Je neuvěřitelné, jak zámek vypadal ještě před 19ti lety...
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Léto skončilo ze dne na den, doufám, že babí léto užijeme.
      Dokument si pamatuji, je zázrak, že zámek vstal z takové ruiny.
      Přeji ti hezké dovolenkové dny !!!

      Vymazat
  3. Jituško, moc krásná reportáž. Užila jsem si ji. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se reportáž líbila.
      Krásné zářijové dny !!!

      Vymazat
  4. Jitko, v Častolovicich jsme byli mockrát, ale takhle večer nikdy. Muselo to být nádherné. A modrá krev byla tentokrát zčásti od nás, z našeho městečka mezi lesy, z Jelení. Díl jsme sledovali hodně citově. Osudy rodiny Bubnů známé trochu i z přímého vyprávění. A pan hrabě Kinský umí vše skvěle podat. Klidnou neděli, Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tam byla také poprvé a nádhera, počasí bylo dokonale letní.
      Hezké podzimní dny !!!

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci