Slunovrat otevřel léto


LETNÍ SLUNOVRAT

Naši předkové mu přisuzovali velkou až magickou moc.
Věřili, že byliny nasbírané za slunovratové noci
 jsou nabité energií a mají zvláštní léčivé účinky.
Otevírají se brány mezi světem živých a světem mrtvých. 
Typickým znakem této noci jsou svatojánské ohně.


Léto otevírá své brány do nejteplejších měsíců celého roku.
Po svítání přišel nejdelší den
a po západu slunce bude nejkratší noc.


Moje tvoření nemá se slunovratem skoro nic společného,
snad to, že jsem ho fotila v podvečer,
kdy slunce vrhá krásné fotogenické stíny.
A to je také jenom v létě, za krásný teplých podvečerů.


A možná má ještě společné to,
 že jsem ptáčky začala vyšívat
po zimním slunovratu, kdy je opak dnešního dne,
dny jsou nejkratší a noci nejdelší.


Obal na deníček jsem šila teprve nedávno
a najdete ho u mě v obchůdku.

Čekala jsem až vykvetou
malé drobné kvítky planých pomněnek,
s nimi je deníček romantický ještě o kousek víc ...



Letní západy slunce teplých dnů mám nejraději,
nebe zbarvené do barvy ohně
vytváří krásné obrazy světla a stínů.



Přeji vám tajuplnou a magickou dnešní noc !!!

Komentáře

  1. Opět nádherná ruční práce, obal s výšivkou je překrásný, vše dokonale sladěné.
    Jitko, měj krásné letní dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  2. Jitu,ach to je taková krása! Teď mě tak napadá, nemohla bych si u tebe nechat vyšít na přání chrpy? Škoda, že jsme se ve středu nesetkaly☹️ Měj krásné léto, plné zážitků a teplých večerů 🤗

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ♥
      Chrpy jsou vyšívala a dělala jsem z nich minipolštářek, ale už je nemám. Přes léto skoro nevyšívám, domluvíme se později.
      Hezké léto !!!

      Vymazat
  3. Krásný obal, Jitu! Tolik něhy a romantiky...
    Užij si sobotu i všechny nadcházející letní dny! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romantiku tu můžu, však víš, děkuji a přeji krásné letní dny !!!

      Vymazat
  4. Jitko, nádherný obal, krásně zpracovaný i nafocený.
    Přeji Ti fajn léto. Dáša F.

    OdpovědětVymazat
  5. Jitko, ta výšivka je nádherná - mám moc ráda pomněnky a ty si je krásně převedla na obal pomocí bavlnek.
    A ten západ slunce...
    Krásné léto

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pomněnky mám také moc ráda, jsou něžné a romantické.
      Takové západy slunce pozorujeme doma ze zahrady ...
      Hezké letní dny !!!

      Vymazat
  6. Nádherná výšivka, barvičky sladěné a ještě doplněné kytičkou pomněnek. Obal se ti moc povedl...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci