Hračky šlechtických rodů

 

... byl náš poslední loňský výlet a to do muzea v Ústí nad Orlicí.

Hračky jsou zapůjčeny od manželů Pecháčkových
 z jejich Muzea hraček v Rychnově nad Kněžnou.


Můžete obdivovat panenky, pokojíčky, dětské nádobí,
 houpací koníky, různé stavebnice,
kostky, puzzle, vojáčky, lodě a mnoho dalších hraček.

















Muzeum se nachází v nádherné secesní Hernychově vile.
Ta byla postavena v letech 1906 - 1907
jako rodinné sídlo ústeckého textilního podnikatele Floriana Hernycha.


Ve vstupní hale vás upoutá mohutný lustr,
 který visí ze stropu druhého patra.
Byl vyroben ve stylu Art deco,
v té době byl  nadčasový.



V muzeu můžete navštívit další expozice a výstavy:

stálá expozice "Secesní jídelna" s vybavením z počátku 20. století.


výstava "Třebíčské betlémy"


Stálá expozice s názvem Textilní Oustí
 se snaží alespoň částečně splnit přání návštěvníků
  a to trvaleji připomenout ústeckou textilní historii. 


Výstava "Zabalme se do kožíšků"

Dvacítku modelů kabátů a šatů s kožešinami
 od 20. do 80. let 20. století
 doplňuje obdobné množství štuclů nebo čepic,
 nechybí ani teplý dětský fusak nebo botky či límce.



Výstavy můžete navštívit do 28. 1. 2018.



Mějte krásné lednové dny !!!



Komentáře

  1. Jitu,
    také tyhle výlety do starých časů miluji!
    Měj krásné lednové dny !

    OdpovědětVymazat
  2. Hned bych si hrála! Vzpomínám si, že kartičky a kolečka s čísly jsem jako dítě také měla, tuším, že to bylo Bingo. Bohužel jsem o ně při mnohočetném stěhování přišla. A houpací koník mi také učaroval. Krásný leden. Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro houpací koně mám slabost, ti mě vždycky okouzlí.

      Vymazat
  3. Je opravdu na co se dívat a určitě bych si vyhrála:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Setkání s minulými časy je vždy kouzelné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Staré hračky mají duši a kouzlo, to mě na nich přitahuje ...

      Vymazat
  5. Krásná výstava na úžasném místě! Mám tu vilu moc ráda, ale přiznám se, uvnitř jsem ještě nikdy nebyla.
    Jitu, všechny hračky jsou nádherné, ale ty kostky...
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl to pro mě krásný zážitek si ji celou prohlédnout, dokonce i do věže jsme se podívali. Venku bylo pochmurno, tak byla atmosfér v ní dokonalá.
      Kostky mě také upoutaly na první pohled.

      Vymazat
  6. Úžasný príspevok :) Až ti niekedy závidím tie miesta, ktoré navštevuješ. Teší ma, že prostredníctvom tvojich príspevkov poznávam kúsok histórie.
    m.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky jsem ráda, že se ti moje příspěvky líbí. Mám ráda staré věci s duší a podle toho se naše výlety často odvíjí.

      Vymazat
  7. Hola!
    Unas imágenes preciosas que nos trasladan a un tiempo maravilloso.
    Un beso fuerte

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gracias por su visita y me alegra que le gusten las fotos.

      Vymazat
  8. V Rychnově v Muzeu hraček jsem byla. I tady bych určitě byla okouzlená vším tím nádherným.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Muzeu hraček jsem ještě nebyla, snad letos se tam podíváme.

      Vymazat
  9. Tak tohle je fakt paráda,moc se mi to líbí:)Muzeum hraček,secesní jídelna,atd.,to je opravdu moc krásné.Škoda,že tady u nás není žádná taková výstava...

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj, naše děti si docela oblíbili hračky, které jsme měli rádi i my jako malý caparti :-) Dlouhá léta jsme hledali ty autentické, se kterými jsme si hráli i my jakožto děti, ale dlouho jsme nic nemohli najít. Naštěstí jsme po nějaké době narazili na eshop deti-hracky a tam vše našli :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci