Lázně Karlova Studánka


Tento příspěvek bych mohla také nazvat
"Poprvé v lázních jako pacient"

Je to tak, letošní část léta jsem trávila v nádherných lázních
KARLOVA STUDÁNKA
jako pacient.

Přiznám, že se mi vůbec nechtělo jet. 
Tři týdny sama mimo domov jsem ještě nikdy nebyla.

Ale jedním slovem bylo to NÁDHERNÉ.

Odpočinula jsem si, poznala nové lidi, nádhernou přírodu,
mám spoustu zážitků a vyčistila jsem si hlavu 
od všech starostí a myšlenek.


Karlova Studánka leží na východní straně nejvyšší hory Jeseníků Pradědu,
v údolí horské říčky Bílá Opava v nadmořské výšce 775 m
a může se pochlubit nejčistším vzduchem v Evropě.

Lázně založil roku 1785 na místě železářské osady Hubertov nejmladší syn
Marie Terezie, Maxmilián II. František.

Název Karlova Studánka získaly až v roce 1803 podle habsburského vojevůdce Karla Ludvíka,
který v bitvě u Aspern roku 1809 porazil Napoleona.

Karlova Studánka má úžasnou starobylou atmosféru.
Roubené budovy ovlivněné empírem,
které pamatují založení lázní, stojí  dodnes.


Lázeňská vila Eugen byla postavena v roce 1890.
Po rekonstrukci v roce 2011 nabízí nadstandardně vybavené apartmány.


 V budově Letních lázní (postavena v letech 1891 - 1893)
najdete restauraci, welness procedury, solnou jeskyni
a bazén s termální vodou.





Pitný pavilon, dříve nazývaný  "Vilémův pramen",
postavený v roce 1864, se stal symbolem lázní.



Slezský dům byl postaven v roce 1909
a byl to můj dočasný domov po dobu pobytu.


Nádherná budova lázeňské vily Vlasta, postavená v roce 1894.



Nacházíme se v Hudebním pavilonu,
který mě okouzlil na první pohled i poslech.
Je to unikátní dřevěná stavba postavená v letech 1836 - 1837,
i přes několik oprav se zachovala téměř v původním stavu.
Uvnitř se dochoval jeden ze tří dřevěných lustrů.




Zaujaly mě i detaily krásných oken.

Letní lázně:


Vila Eugen:


Na toto krásné okno s anděly
jsem se dívala zevnitř v Letních lázních
při perličkových a uhličitých koupelích.



Kostel Panny Marie - Uzdravení nemocných
postavený v letech 1838 - 1840


Dřívější "Terasový dům" dnešní Kamzík
byl postaven v letech 1873 -1874.


Pohled od Letních lázní na budovu Libuši,
která je hlavní lázeňskou budovou.
Byla postavena v letech 1928 - 1931.


Nejvyšší hora Jeseníků Praděd,
cíl našeho výletu před odjezdem domů.



Rejvíz a jeho velké mechové jezírko.
Krásná a taky rychlá procházka před blížící se bouřkou.




Naučná stezka Bílá Opava
byla pro mě jeden z nejkrásnějších pěších výletů.




Jedna z mnoha maleb na domech
ukazuje dřívější idylické časy v lázních.


Pro mě to byl pobyt plný odpočinku, léčebných procedur,
příjemných setkání, procházek po okolí, objevování krás přírody ...

Někdy v příštím příspěvku se mnou navštívíte půvabný zámek
a také kostel v zapadlé osadě u Zlatých Hor.


Přeji vám krásné poslední srpnové a tím i prázdninové dny !!!


Komentáře

  1. Jítu,ani já si neumím představit 3 týdny být sama v lázních.Asi proto jsem tam ještě nejela;-)Hlavně,že jsi si odpočinula!A ve čtvrtek se těším:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem se toho bála, ale uteklo to docela rychle.

      Vymazat
  2. Krásné fotky! Já nevím, jestli bych zvládla být tak dlouho bez rodiny... ale doufám, že jsi odpočatá! Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rodinka za mnou po 14 dnech přijela a ke konci pobytu také, tak se to dalo vydržet.

      Vymazat
  3. Nádhera!Věřím, že pobyt byl nejen léčebný, ale i plný krás. Kdyby to bylo možné, hned balím a jedu:-)!

    OdpovědětVymazat
  4. Jitu, to je taková nádhera! Hned bych se tam rozjela a pobyla...
    Měj se moc hezky a zítra...
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to prima jak v lázních tak na blogérském setkání ♥

      Vymazat
  5. Jitko, nádherné místo. To musel být skvělý odpočinek, ale tři týdny nevím, jestli bych dala. Na druhou stranu jsi se odprostila od všech starostí a dokonale vyčistila hlavu a možná i duši. A určitě bylo co pozorovat.
    Přeji pohodové dny i po návratu z lázní. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověk se ocitne v jiném světě, kdy se nemusí o nic starat. Byl to odpočinek jak pro hlavu i duši jak píšeš.

      Vymazat
  6. Jituš, krásné fotky, i počasí Ti určitě přálo a odpočinula sis. Měj se moc hezky!
    Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Počasí bylo povedené, pršelo jen ze začátku.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci