Babiččin jablečný koláč a krása secese


Tento úžasný jablečný koláč
 jsem pekla podle letošního srpnového čísla Apetitu
 a je moc povedený,
 chutný a hlavně rychlý.


Ze 225 g másla, 50 g krupicového cukru, 1 vejce a 1 žloutku, 350 g hladké mouky uděláme těsto a dáme vychladit. Zatím si připravíme jablečnou náplň: nakrájená jablka, šťáva z 1/2 citronu, 125 g krystalového cukru, 1 lžička mleté skořice, špetka strouhaného muškátového oříšku, mletý badyán, trochu rumu. Dáme do hrnce, podlijeme vodou a povaříme asi 4 minuty. Nakonec přidáme 20 g másla a necháme rozpustit. Dvě třetiny těsta vyválíme a dáme do kulaté formy, na něj nalijeme jablečnou směs a vyválíme zbytek těsta a koláč dozdobíme proužky, které potřeme mlékem. Pečeme 20 - 25 minut při 175 st.


Před časem jsem si koupila nádhernou secesní lopatku. Mohla jsem si koupit novou nerezovou či plastovou, ale to by byla pouhá kuchyňská potřeba. Tato lopatka má svoji historii, nese známky používání a to jí dělá krásnou a jedinečnou. Stala se součástí naší domácnosti a vždy, když ji používám mám dobrý pocit, že hodně stará věc slouží k radosti i v dnešní době.


Žlutá růže, kterou jsem použila k dekoraci na focení je opravdu babiččina. Jako jediná nám zůstala z původní výsadby zahrady. Je hodně stará, určitě více než 50 let. O to více ji opatruji a každé jaro mám obavy jestli zimu přežila. Zatím se drží a věřím, že ještě spoustu let nám bude dělat radost.

 
Užijte si jeden z posledních letních
 a prázdninových víkendů co nejlépe
a moc děkuji za krásné komentáře
k minulému příspěvku.

Komentáře

  1. Jé, zrovna přemýšlím jestli koláč nebo štrůdl, tak to vyhraje koláč:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  2. It looks so delicious! Yummy yummy!
    Happy weekend!
    Hugs

    OdpovědětVymazat
  3. Jíťo koláč vypadá velmi lákavě a chutně. Zrovna sklízíme na zahrádce jablíčka, tak děkuji za inspiraci.
    Hezký víkend Anny

    OdpovědětVymazat
  4. Jitu, tak jsem ho dopoledne upekla a potvrzuji, je skvostný! Děkuji za typ, v apetitu jsem ho nějak přehlédla. Lopatička je překrásná, stejně jako ta růže, ty jsi šikovná zahradnice, určitě ti bude dělat ještě léta radost.
    Pěknou sobotu, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Jituš, mne oči upútala lopatka je krásna, ale aj koláč vyskúšam.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  6. Jitunko,
    posílám pozdravení!!
    Koláč vypadá nádherně!!
    Píšu si...a servírovat jej s Tvojí lopatičkou-je nádherná!!!
    A růžička ať Ti dělá ještě dlouho a dlouho radost!!
    Krásné září!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  7. Jitko, tento příspěvek je prostě od začátku až do konce dokonalý, fantaztické fotky, skvěle popsaný recept, celkové barevné aranžmá, moc děkuji za počtení i recept,přesně takové články v této podobě+ a úpravě přímo zbožnuji, je v tom krása i dokonalost:-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci