Svícník


Svícník (Ceropegia woodii) se mi líbil na fotkách na hodně blozích a moc jsem toužila ho mít doma. Po delší době se mi ho podařilo v květinářství koupit a když jsem ho přinesla domů, říkala jsem si jestli z takových tenoučkých nitek něco bude.


Bydlí s námi  od června a daří se mu úžasně. Vyrostl skoro do metrové délky a koncem srpna mě potěšil sice malinkými, ale nádhernými kvítky. Svoje místo má na staré kuchyňské skříňce a záplava dlouhých stonků jí dává kouzelnou atmosféru.


A ještě několik vět z odborné literatury:
Jemná rostlina Svícník k nám přicestovala z Jižní Afriky, kde se vyskytuje na 150 druhů tohoto rodu. Z nevelké hlízy v květináči vyrůstají až dvoumetrové, nitkovité a převislé stonky, na kterých vznikají dužnaté, srdčité lístky z lícové strany zelené se stříbřitým mramorováním a z rubu růžově až nachově zbarvené. V paždích lístků se někdy objevují malé hlízky, jenž lehce zakořeňují ve vlhké zemině.
 

Svícník vytváří velmi nezvyklé květy s růžovým tělem a hnědou korunkou, podobné drobným lucernám nebo svíčkám. Svícník se nejlépe vyjímá v závěsné nádobě nebo na okraji vyvýšené poličky, přes jejichž okraj může volně spouštět své dlouhé stonky.




Přeji vám všem krásné a pohodové dny babího léta !!!


Komentáře

  1. Tak Jity, svícník závidím :) Kdysi dávno před více jak 20 lety jsem ho měla a od té doby jsem na něj nikde nenarazila a marně jej sháním v květinářstvích...třeba se časem na mě taky usměje štěstí. Ať ti krásně roste a dělá parádu! ♥♥♥

    OdpovědětVymazat
  2. Krása :-)..moje kamarádka říká, že je to ta kytka co na ní rostou malé penisy :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Jity,já jsem do něho také zblázněná!!!!!Co to asi znamená???Také ho nemohu sehnat!!!Určitě ho někde ale seženu,tebe ale roste udatně!Ty se máááááááááš!Daja

    OdpovědětVymazat
  4. Jej, já se také před pár měsíci inspirovala na různých blozích a koupila si ho. Je nádherný. Také ho mám v kuchyni, a i na celkem moderní lince vypadá úžasně, bourá tu sterilnost hranatých tvarů. Zatím mi teda nekvetl, tak snad se poštěstí.

    OdpovědětVymazat
  5. Jitu, moc ti přeju, že se mu daří! Kdysi jsem jeden měla, umřel a já si už nikdy druhý nepořídila...ale líbí se mi pořád. Tak to třeba zase zkusím!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Je skvělé že se vám ho podařilo sehnat já ho sháním již půl roku a pořád nic:-)Je nádherný:-)Tak ať se mu daří!Michaela

    OdpovědětVymazat
  7. Zvláštní kytka, mám pocit že jsem na ni zatím nenatrefila. Vypadá kouzelně.
    Krásný zbytek víkendu přeji.
    Radka

    OdpovědětVymazat
  8. Tak na něj mám taky už delší čas spadeno. Jen jsem mu ještě nenašla to správné místo. Do jara musím své "květinářství" trošku přeorganizovat a něco pro něj vymyslím.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak minulý týden jsem tu psala, jak svícník marně delší dobu sháním a tralala já jsem ho včera úplnou náhodou sehnala!!!Hned jsem si koupila dva pidikvětináčky a sesadila je do jednoho...musela jsem se podělit o radost :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Jitunko,
    tedy Tobě Svícník nádherně roste!!!
    A ten květ!!!
    Tak přeji, ať se mu u Tebe stále dobře daří!!!
    Krásné podzimní dny :o)
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  11. Už ho 8 let úspěšně pěstuji. Je nenáročný, když už se moc plazí po zemi, udělám mu "Mikádo".

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci